המשנה ליועמ"ש התערבה - ועובדי התאגיד יסתפקו בכרטיס יחיד לחזרת האירוויזיון

לפני כחודשיים פורסם כי מועצת תאגיד השידור החליטה להעניק לעובדי התאגיד הזמנה זוגית לחזרה הראשונה לגמר האירוויזיון • ההחלטה עוררה ביקורת על התאגיד, והבוקר התבשרו העובדים כי לא יוכלו לקבל את ההזמנה הזוגית אלא כרטיס יחיד, וזאת עקב הנחיית המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר

עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה / צילום: איל יצהר
עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה / צילום: איל יצהר

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, התערבה - ותאגיד השידור "כאן" לא יוכל להעניק לעובדים כרטיס זוגי לחזרה הגנרלית של האירוויזיון. עובדים ב-50% משרה ויותר יקבלו כרטיס יחיד אישי.

לפני כחודשיים פורסם כי מועצת תאגיד השידור החליטה להעניק לעובדי התאגיד הזמנה זוגית לחזרה הראשונה לגמר האירוויזיון - חזרה המכונה "מלוכלכת", שאליה לא נמכרים כרטיסים לקהל הרחב (בניגוד לחזרות שאליהן ניתן לרכוש כרטיסים), אשר תתקיים ביום שישי בצהריים.

ההחלטה עוררה התנגדות וביקורת על התאגיד, ומכאן הגיעה למשנה ליועמ"ש שמנעה את המהלך. ואכן, הבוקר (ד') התבשרו עובדי התאגיד כי לא יוכלו לקבל את ההזמנה הזוגית, וזאת בעקבות הנחיית עו"ד זילבר.

בהודעה שהופצה הבוקר לעובדים צוין כי כוונת התאגיד הייתה לגבש ולצ'פר את העובדים באמצעות הכרטיסים האמורים, וזאת "לאחר קשיים ומשברים לא פשוטים שחוו במהלך שנות הקמתו של התאגיד", במטרה "ללכד את השורות" ולגמול לעובדים על תרומתם היומיומית לעבודת התאגיד ובמסגרת כך גם בהכנות להפקת משדרי האירוויזיון השונים. אלא שבעקבות פרסום ההחלטה התקבלו בתאגיד פניות שונות, ובהן פניות מגורמים פרטיים, ממשרד המשפטים וכן מהמשנה ליועמ"ש זילבר - שעיקרן דרישה לבטל את החלטת המועצה.

עוד נכתב בהודעה לעובדים כי מועצת תאגיד השידור פנתה לקבל ייעוץ משפטי ייעודי לעניין זה, וכי יו"ר מועצת התאגיד אף נפגש עם עו"ד זילבר על-מנת להציג את עמדת המועצה במטרה להשאירה על כנה, "אלא שהעמדה המשפטית שהוצגה על-ידי עו"ד זילבר מחייבת קיום זיקה כלשהי של המוזמנים לאירוע ועל כן בחינה מחודשת של ההחלטה. למועצה לא נותרה ברירה אלא להיענות בצער רב לדרישה שהוצבה בפניה ולשנות את החלטתה המקורית ביחס להזמנת בני הזוג".

כאמור, עובדים המועסקים בתאגיד ב-50% משרה ויותר יוכלו לקבל כרטיס אישי יחיד ובלתי ניתן להעברה לחזרה הראשונה לגמר האירוויזיון.  

עדיין יש כרטיסים - אבל יקרים 

מי שעדיין שוקל לרכוש כרטיס לאחד מאירועי האירוויזיון, יכול לעשות זאת: ביום שבת 18 במאי יתקיים הגמר הגדו,ל ובאותו היום תתקיים חזרה נוספת, "חזרת המשפחות", שמיועדת לשעה 14:30. לחזרה זו עדיין אפשר לרכוש כרטיסים בטווח מחירים של 800 עד 1,000 שקל (רוב הכרטיסים שנותרו מתומחרים ב-1,000 שקל ליחיד). חזרה אחרת אליה נמכרים כרטיסים נקראת "חזרת השופטים", והיא תתקיים יום לפני הגמר, בשישי בערב. המחירים לכרטיסים עבור האירוע הזה נעים בין 1,000 ל-1,250 שקל ליחיד. גם לגמר עצמו עדיין נותרו כרטיסים במשרדי "לאן" - מדובר בכרטיסי VIP לגרין רום ב-2,000 שקל ליחיד.

לנוכח המחירים היקרים, אין פלא שגם לחצאי הגמר, שמלכתחילה נחשבים למופעים אטרקטיביים פחות, עדיין יש כרטיסים. כרטיסים למופעים החיים של חצאי הגמר ב-14 במאי (חצי הגמר הראשון) וב-16 במאי (חצי הגמר השני) נמכרים ב-1,000 עד 1,250 שקל.

את המחירים השפויים (יחסית) אפשר למצוא בכרטיסים לחזרות של חצאי הגמר: כרטיסים לחזרה של חצי הגמר הראשון שתתקיים באותו היום בשעות אחר-הצהריים מוצעים ב-200 עד 400 שקל, ולחזרה שתתקיים ערב קודם לכן - ב-250 עד 400 שקל. המחירים לאירועי חצי הגמר השני שיתקיים ב-16 במאי זהים, כאשר לכל האירועים הללו כאמור עדיין יש כרטיסים.