יאיר לפיד: "אנחנו מפלגת שלטון, נמרר את חיי הליכוד בכנסת"

הנהגת כחול לבן התכנסה לראשונה בפני המצלמות עם המיועדים להיות חברי כנסת של הסיעה • גנץ: "התוצאה של 34 או 35 מנדטים היא חסרת תקדים והיא מבשרת לנו על גודל הצפייה בחוץ" • לפיד: "אני מתכונן לסיבוב הבא. אי-אפשר לגמד את ההישג שלנו"

יאיר לפיד / צילום: שריה דיאמנט
יאיר לפיד / צילום: שריה דיאמנט

24 שעות אחרי הבחירות והניצחון של בנימין נתניהו והליכוד - הנהגת כחול לבן התכנסה לראשונה בפני המצלמות עם המיועדים להיות חברי כנסת של הסיעה.

בפתח הדברים אמר לפיד: "לא ניצחנו את הסיבוב הזה, ואני מכבד את הבוחרים. אבל אני מתכונן לסיבוב הבא. אי-אפשר לגמד את ההישג שלנו, אנחנו מפלגת שלטון. לא יפרקו אותנו. נמרר את חיי הליכוד בכנסת".

עוד אמר לפיד שהמפלגה שלהם תמשיך לדרוש ועדת חקירה והודיע: "אנחנו פותחים את קמפיין 2020, לא מסכמים את קמפיין 2019".

בני גנץ / צילום: שריה דיאמנט
 בני גנץ / צילום: שריה דיאמנט

בני גנץ אמר: "מנהיגות נבחנת ברגע חשוב וקשה, לא רק לנו אלא לכלל אזרחי ישראל. למעלה ממיליון איש שמו פתק שלא ידעו שהוא קיים עד לאחרונה. נתניהו אסף אליו את הקיצוניים, אבל התוצאה של 34 או 35 מנדטים היא חסרת תקדים, והיא מבשרת לנו על גודל הצפייה בחוץ. אנשים מחפשים דרך ושפה אחרת". 

עוד אמר גנץ: "בהינתן מצב הגושים, זו המציאות, המערכה לא תמה. המטרה שלנו, בדרכים דמוקרטיות ואחרי שאנחנו מכבדים את הכרעת העם, היא להמשיך במטרתנו. כחול לבן רואה עצמה כשליח ציבור של כל העם ולא רק של אלה שהצביעו לנו".

עוד הדגיש גנץ כי יש למפלגה מחויבות למי שבחר בה. "לא באתי בשביל שררה אלא בשביל מטרה, למען החברה הישראלית. אנשים הפריחו שמועות כאילו אני הולך לפרוש, אבל היום זה רק היום הראשון שלי בעשור שבו אשרת את הציבור".