לקראת התכנית הרב-שנתית הבאה: האוצר מגייס יועצים בתחום מחקרי הביטחון

מטרת המכרז היא למצוא גוף שיספק לאגף ייעוץ וליווי שוטפים בעניינים הנדונים בוועדת השרים להצטיידות ובקבינט הביטחוני

האוצר מפרסם מכרז לבחירת יועצים בתחום מחקרי ביטחון עבור אגף התקציבים במשרד. מטרת המכרז היא למצוא גוף שיספק לאגף ייעוץ וליווי שוטפים בעניינים הנדונים בוועדת השרים להצטיידות ובקבינט הביטחוני.

בנוסף האוצר מעוניין לייצר בנק מחקרים בנושאים שונים הקשורים לעבודת הצבא ובהם ניהול כוח אדם, המבנה של מערך המילואים, מו"פ, עלות כלכלית של לחימה לצורך הרחבת בסיס הידע המקצועי העומד לרשות האגף. דוגמה למחקר שתרם לידע המקצוע באוצר היא מחקרו של פרופ' יוסי זעירא מהאוניברסיטה העברית על התועלות הכלכליות של קיצור שירות החובה בצה"ל. המכרז עשוי להתאים לגופי מחקר כמו האוניברסיטאות או המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) והוא מוגבל לחוקרים בעלי רקע והיכרות עם מערכת הביטחון.

וועדת שרים להצטיידות נדרשת לאישור כל רכש של משרד הביטחון בהיקף כספי של מעל 200 מיליון שקל שנתי או 500 מיליון שקל במצטבר כמו נגמ"שי איתן והתותח העתידי של צה"ל. חברי הוועדה והקבינט מקבלים כיום ייעוץ מהמועצה לביטחון לאומי והיועצים ששוכר האוצר אמורים לספק זווית נוספת בדגש כלכלי.

עיתוי פרסום המכרז אינו קשור לפרויקט ספיציפי אך הוא בא על-רקע פתיחתו הצפויה של מו"מ לקראת תוכנית רב-שנתית חדשה במקום תר"ש גדעון, המגיעה לסיומה השנה. ההתקשרות היא לשנה בהיקף של עד מיליון שקל אולם ניתן להאריכה בכל פעם בשנה נוספת, עד לתקופה כוללת של חמש שנים. במסגרת עבודת הייעוץ השוטפת יתבקשו היועצים שייבחרו לערוך מחקרים ולהציג ניירות עמדה בנושאים שונים.