מבוכה בסמסונג: הסמארטפון היוקרתי החדש מתקלקל תוך יומיים

הסמארטפון המתקפל של סמסונג "גלקסי פולד" עולה כמעט 2,000 דולר, אך כבר סובל מתקלה במסך שמשביתה אותו לאחר יומיים של שימוש, כך לפי דיווחים • המכשיר ההיברידי אומנם עדיין אינו זמין עבור משתמשים, אך סמסונג החלה לשלוח אותו לעיתונאי טכנולוגיה בעולם לצורך התנסות וכתיבת ביקורות

הטלפון המתקפל החדש של סמסונג / צילום: רויטרס
הטלפון המתקפל החדש של סמסונג / צילום: רויטרס

הסמארטפון המתקפל של סמסונג "גלקסי פולד" סובל מתקלה שגורמת למסך להפסיק לעבוד כבר אחרי יום או יומיים של שימוש, זאת למרות מחירו הגבוה - 1980 דולר. הגלקסי פולד הושק בפברואר במסגרת אירוע העשור לסדרת גלקסי, ואמור לאפשר למשתמשים לעבור ממצב טאבלט למצב סמארטפון באמצעות קיפול המסך הגמיש. המכשיר ההיברידי אומנם עדיין אינו זמין עבור משתמשים, אך סמסונג החלה לשלוח אותו לעיתונאי טכנולוגיה בעולם לצורך התנסות וכתיבת ביקורות. אותם מבקרים גילו את התקלה החמורה שגורמת למסך שאמור להיות גמיש להפסיק לפעול או להתעקם במהרה. באירוע בפברואר בו הושק המכשיר, בסמסונג לא אפשרו לעיתונאים להתנסות בו, בשונה מהמקובל באירועים כאלה.

בחלק מהמקרים התקלה נגרמה ככל הנראה בעקבות הסרת שכבה מגנה מהמסך, שנראית כמו מדבקה להגנת המסך אך למעשה מהווה חלק מעיצוב התצוגה המתקפלת וחיונית לפעולתו התקינה - ובסמסונג מיהרו להוציא אזהרה אמש שלא להסיר אותה, אך גם מבקרים שלא הסירו את השכבה חוו תקלות חמורות. המכשיר צפוי להיות זמין לקהל הרחב בקרוב - ב-26 באפריל, ובסמסונג החלו לאפשר הזמנה מוקדמת של המכשיר לפני כשבוע, והמלאי להזמנה המוקדמת אזל במהירות.

סמסונג פרסמה הצהרה בעקבות הפרסומים על התקלות בה כתבה כי "מספר מוגבל של דגימות מהגלקסי פולד סופקו לתקשורת לשם ביקורת. קיבלנו דיווחים לגבי התצוגה הראשית שלהן ואנחנו בוחנים לעומק את היחידות האלה באופן אישי כדי לקבוע מה גרם לתקלה. במקביל, מספר מבקרים דיווחו שהסירו את השכבה העליונה של המסך. זוהי שכבה מגנה שהיא חלק ממבנה התצוגה שעוצבה כדי להגן על המסך משריטות. ההסרה שלה או הדבקה של דברים אחרים על התצוגה הראשית עשויה לגרום לנזק. אנחנו נוודא שהמידע הזה יובהר ללקוחותינו".

גם וואווי השיקה סמארטפון מתקפל מספר ימים בלבד אחרי סמסונג, במחיר 2,300 יורו, ויצרניות טלפונים נוספות פועלות כדי לפתח מוצר כזה, שנחשב כרגע לפיתוח המתקדם ביותר בשוק הסמארטפונים שסבל במשך תקופה ארוכה ממחסור בחדשנות. החברה הראשונה שהחלה למכור סמארטפונים מתקפלים הייתה סטארט-אפ סיני בשם רויול, אך במכשיר שלה הטכנולוגיה החדשנית סובלת ממספר בעיות. התקלות הקיימות גם במכשיר של סמסונג מעוררות חששות לגבי המוכנות של הטכנולוגיה החדשה והיקרה לשוק הצרכני.