נפתחה ההתמודדות על תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד; ממלא-מקום ימונה לאחר החג

ההחלטה על מינוי ממלא-המקום צפויה להתקבל בישיבת הדירקטוריון הראשונה שתיערך אחרי החג • המנכ"ל היוצא, איציק בלומנטל, יסיים את תפקידו ב-4 ליולי

יו"ר נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור / צילום: שלומי יוסף
יו"ר נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור / צילום: שלומי יוסף

סמנכ"ל תפעול בנמל אשדוד, איציק כהן, וסמנכ"ל הלקוחות, אלי בר-יוסף, מתמודדים על איוש משרת מנכ"ל החברה עד למינוי מנהל קבוע. ההחלטה על מינוי ממלא-המקום צפויה להתקבל בישיבת הדירקטוריון הראשונה שתיערך אחרי החג. המנכ"ל היוצא, איציק בלומנטל, יסיים את תפקידו ב-4 ליולי, וממלא-מקומו יידרש לעמוד בתנאי סף זהים לאלה של מנכ"ל ובכלל זה לקבל את אישור ועדת גילאור לבדיקת כשירות מינויים בשירות הציבורי.

השבוע החליט דירקטוריון חברת נמל אשדוד על מינוי ועדת איתור לבחירת מנכ"ל הנמל הבא בראשותה של יושבת ראש חברת הנמל אורנה הוזמן בכור. בוועדה יהיו חברים גם הדירקטורים נאוה בן-זקן ומלק עמרור ונציג רשות החברות רועי כחלון ישמש משקיף.

הבעיות הדחופות ביותר העומדות בפני הנהלת החברה הן תיקון ההפרות בנושאי הגנת הסביבה ופיקוח על חזרת המנופים ברציף 21 לעבודה תקינה ותפוקה מלאה. בנוסף מקווים בהנהלת הנמל לחתום על הסכם רפורמה עם העובדים לאחר כניסתה של ממשלה חדשה. את החתימה עיכבה מחלוקת עם העובדים סביב דרישתם להקים שני רציפים חדשים (24, 25) ב-2030 כדי שהנמל יוכל להתמודד עם נמל הדרום שהשלב השני של הרחבתו מתוכנן ל-2030. המדינה התנתה את הסכמתה להקמת שני הרציפים החדשים בהכנסת משקיע אסטרטגי.