משרד המשפטים: אין מניעה שנתן אשל ישתתף כנציג הליכוד במו"מ הקואליציוני

ח"כ תמר זנדברג פנתה בעניין למשרד המשפטים והזכירה כי בהסדר הטיעון עם אשל סוכם על העמדתו לדין משמעתי ועל עונש של נזיפה חמורה, תמורת התפטרותו משירות המדינה והתחייבותו כי לא ישוב לעבוד בשירות המדינה • משרד המשפטים: "הסדר הטיעון לא התייחס לתפקידים ציבוריים או בעלי גוון ציבורי"

נתן אשל / צילום: אוריה תדמור
נתן אשל / צילום: אוריה תדמור

משרד המשפטים הודיע היום (א') לח"כ תמר זנדברג (מרצ) כי אין מניעה חוקית להשתתפותו של נתן אשל כנציג המשא-ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד. אשל הגיע הבוקר לכפר המכביה לפגישת המשא-ומתן הקואליציוני הראשונה בין הליכוד וישראל ביתנו.

פנייתה של זנדברג למשרד המשפטים הגיעה על רקע הסדר הטיעון שנחתם עם אשל, במסגרתו הוא הודה בהתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה, וסוכם על העמדתו לדין משמעתי ועל עונש של נזיפה חמורה, תמורת התפטרותו משירות המדינה והתחייבותו כי לא ישוב לעבוד בשירות המדינה.

עו"ד רותם ארנרייך ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים השיבה לזנדברג כי בהכרעת הדין מיום 5.3.2012, שאימצה את הסדר הטיעון שנחתם עם אשל, הודה אשל בעובדות ובאישומים המיוחסים לו, ובהתאם הרשיע אותו בית הדין בעבירות לפי חוק שירות המדינה. בהסדר הטיעון מיום 13.2.2012 שנחתם בין התביעה לאשל וכאמור אומץ על-ידי בית הדין, נקבע כי אשל יפרוש משירות המדינה עד ליום 1.3.2012, תוך התחייבות שלא לשוב לעבוד בשירות המדינה. כן נקבע בהסדר כי הצדדים יעתרו לאמצעי משמעת של נזיפה חמורה.

"אכן, חברות בצוות ניהול המשא-ומתן הקואליציוני במסגרת הרכבת הממשלה החדשה כוללת אלמנטים ציבוריים, ואולם השתתפות בצוות כאמור אינה בבחינת עבודה בשירות המדינה", כתבה עו"ד ארנרייך. "מר אשל אינו עובד המדינה - הוא אינו נושא בתפקיד בשירות המדינה, אינו מועסק על-ידה ואינו מקבל שכר ממנה. חברותו בצוות המשא-ומתן הקואליציוני היא בגדר תפקיד פוליטי הנעשה מטעם מפלגת הליכוד, גוף פוליטי החיצוני לשירות המדינה".

עוד מצוין במכתב התשובה לזנדברג כי פסק דינו של בית הדין לעבודה וגם הסדר הטיעון כללו התחייבות לפיה אשל לא ישוב לעבוד בשירות המדינה, אך הסדר הטיעון לא התייחס לתפקידים ציבוריים או בעלי גוון ציבורי.

"בנסיבות האמורות, חברותו של מר אשל בצוות המשא-ומתן הקואליציוני אינה עומדת בניגוד לפסק הדין של בית הדין למשמעת ולהסדר הטיעון בעניינו", סיכמה עו"ד ארנרייך.