רק להוסיף לסיגריה ולהדליק: קיסם הקנאביס שמספק מינון מדויק

Trichome Shell מחממת חברות הקנאביס של Cann10 משיקה את המוצרים שלה בארה"ב

חברת טריכום של (Trichome Shell), המפתחת מוצרים ייחודיים מבוססי קנאביס, הודיעה לאחרונה על השקת מוצריה בארה"ב, וביניהם מוצר הדגל - מעין קיסם של אבקת קנאביס, המכיל מינון מדויק של החומר וניתן להשחלה בסיגריה, לצורך עישון. מוצרי החברה מיועדים הן לצריכת קנאביס רפואי והן לשוק הקנאביס החופשי במדינות שיש בהן לגליזציה של הצמח. החברה נקראת טריכום של על שם הטריכומות - חלקיקים בתוך צמח הקנאביס המכילים את החומר הפעיל.

הטכנולוגיות שעל בסיסן מיוצרים המוצרים פותחו בישראל, אך הייצור בפועל נעשה בארה"ב. לדברי יוסי בורנשטיין, יו"ר חברת Cann10 השותפה בטריכום של ומשווקת בישראל את מותג הקנאביס קנארית, החברה מתכוונת תשווק את המוצרים גם בישראל לאחר שמשרד הבריאות ירחיב את רשימת המוצרים המותרים לשימוש. השותפות עם טריכום של החלה לאחר שהאחרונה השתתפה בחממת טכנולוגיות הקנאביס של Cann10.

לצד Cann10 שותפות בטריכום גם חברת שיח וחברת טקטו להנדסת מכונות, שהמייסד שלה גיא שיבז הוא גם מנכ"ל טריכום היום, ובעבר היה אחד העובדים הראשונים בחוות שיח.

"השוק צריך יותר בידול"

"מיצוי הקנאביס בצורתו הגולמית הוא חומר נוזלי ודביק, שמאוד לא נוח לעבוד איתו", מספר שיבז על הטכנולוגיה מוצרי טריכום. "אנחנו פיתחנו טכנולוגיה המאפשרת להפוך את החומר למוצק, למשל, כמו קיסם שיניים. בעוד שהשוק הראשון הוא לצרכני קנאביס שנוהגים לחזק את הג'וינט עם מעט שמן קנאביס, בהמשך יוכל המוצר להתאים גם לשימוש רפואי, בזכות המינון המדויק. השוק היום צריך יותר בידול, ולא רק היענות לביקוש".

יתרון נוסף למוצרי החברה הוא שהאבקה מסיסה במים, בניגוד לשמן הקנאביס הקלאסי, ולכן מתאים להוסיף אותה למשקאות - חמים או קרים. הדבר מתאים במיוחד לחולים הזקוקים למינון מדויק של קנאביס ולכמות גדולה. כיום חברות המזון יודעות להוסיף קנאביס למשקה במפעל, אולם לדברי שיבז, הצרכנים מעוניינים להוסיף קנאביס למשקה שהם אוהבים בלי שיגבילו אותם ובלי שיצטרכו לרכוש בקבוק.

סוכריות הג'לי של החברה, לעומת זאת, מיועדות בעיקר למי שמוטרד מן הטעם החזק של המוצר. "המטרה שלנו היא להביא לשוק צרכנים שלא משתמשים במוצר היום. עישון וקנאביס בבליעה משפיעים על הגוף קצת אחרת. מצד אחד קנאביס למאכל הוא טהור ולא כולל חומרים מוספים ולא מגיע לריאות, ומצד שני פעולתו חזקה ותלויה בפרמטרים אישיים. כל אחד צריך לוודא שהוא צורך את הכמות המתאימה לו".

טריכום של חתמה על כמה הסכמי רישיון לטכנולוגיה שלה עם כמה חברות בארה"ב, ומוצריה יצאו לשוק בחודשים האחרונים, כך שכעת היא מצפה לתמלוגים. לחברה טכנולוגיות נוספות שעדיין בפיתוח.