אצבע בעין של טראמפ: וואווי רשמה זינוק של 39% בהכנסות

למרות שארה"ב חסמה את החברה הסינית, מי שנחשדת כזרוע צבאית של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, דיווחה על עלייה אגרסיבית בהכנסות ברבעון • נזכיר כי ארה"ב מחרימה בפועל את המוצרים של וואווי בחשד לסיכון הביטחון הלאומי, ובאוסטרליה ובניו זילנד הוגבל השימוש במכשירי החברה

הנשיא דונלד טראמפ/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הנשיא דונלד טראמפ/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בדוח הראשון שפרסמה אתמול חברת וואווי הסינית, החברה שנחשדה כזרוע צבאית של סין, חשפה עלייה של 39% בהכנסות הרבעון הראשון של 2019 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

הכנסותיה של וואווי הסתכמו ב-26.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון, כאשר החברה מסרה 59 מיליון סמארטפונים ברבעון הראשון. נציין כי נתוני רבעון המקביל לא נמסרו, אך לפי חברת המחקר Strategy Analytics, וואווי מכרה ברבעון הראשון של 2018 כ-39.3 מיליון סמארטפונים, כך שנתוני הרבעון הראשון של השנה הנוכחית מסמנים על עלייה של 51% במכירות הסמארטפונים.

זו הפעם הראשונה שהחברה מוציאה דוח רבעוני שכן בדרך כלל היא נוהגת לפרסם דוח שנתי או חצי שנתי. עם זאת, נראה כי החברה מעוניינת לאותת כי היא עדיין צומחת למרות הקשיים.

נזכיר כי ארה"ב מחרימה בפועל את המוצרים של וואווי בחשד לסיכון הביטחון הלאומי, ובאוסטרליה ובניו זילנד הוגבל השימוש במכשירי החברה. למעשה, ארה"ב ניסתה לשכנע את בריטניה וגרמניה לחסום את החברה הסינית, ללא הועיל.