סדר ועדיפויות: "מצאתי את עצמי מניקה בשיחת ועידה בווידאו"

בפרוס חג הפסח המזוהה כמשפחתי במיוחד, שאלנו מנהלים ומנהלות על הדרך שלהם לקיים חיי משפחה לצד קריירה תובענית • כתבה חמישית בסדרה

הילה  לוי לויה, מנהלת הפעילות של סיילספורס ישראל, ומשפחתה / צילום: אלבום משפחתי
הילה לוי לויה, מנהלת הפעילות של סיילספורס ישראל, ומשפחתה / צילום: אלבום משפחתי

"מצאתי את עצמי מניקה בשיחת ועידה בווידאו"

הילה לוי לויה

מנהלת הפעילות של סיילספורס ישראל

נשואה לרן ואם לשתיים (נור 13, תמר 10)

האם הזמן שאת מקדישה לעבודה בא על חשבון הזמן שאת מקדישה למשפחה?

זה עניין של סדרי עדיפויות. אני מבינה שהבסיס להצלחה הוא קודם כל השקעה בעצמי. בתחילת כל חודש אני מסדרת ביומן את ה-"אבנים הגדולות" - האימונים ופעילות הפנאי שלי, אירועים של משפחה וחברים והפגישות והמשימות הכי אסטרטגיות בעבודה. אין לי ימים קבועים במשרד, בנסיעות או בעבודה מהבית - כל שבוע נראה שונה. אמנם זה מייצר יותר אדמיניסטרציה משפחתית (הסעות, חוגים וכדומה) אבל מצד שני אני מסיימת את החודש בידיעה שהספקתי את מה שרציתי בכל החזיתות.

 חל שינוי במהלך השנים?

כשהילדות היו קטנות הגבלתי את טיסות העבודה והתעקשתי לבלות את אחר הצהריים איתן גם במחיר של להשלים עבודה עד אמצע הלילה. היום, כשהבנות גדולות יותר, אני מרשה לעצמי להיעדר יותר ולקחת תפקידים יותר תובעניים. עם השנים למדתי את החשיבות של להגיד "לא" למשימות שעלולות להוציא אותי מאיזון.

נלווים לכך ייסורי מצפון?

אני שלמה עם הבחירות שלי ואני חושבת שאני נותנת לבנות שלי דוגמה לשילוב של אימהות והגשמה עצמית. אני שמחה שמתאפשר לי ליהנות משני העולמות.

ספרי על רגע שלא תשכחי בו הייתה התנגשות כזו.

אני זוכרת כשהגדולה הייתה בת חצי שנה וחזרתי לעבודה מחופשת הלידה, הלילות עדיין היו קשים ורוב הזמן הייתי עייפה. באחד הלילות מצאתי את עצמי מניקה בשידור ישיר בשיחת ועידה בווידאו עם ארה"ב ולאט לאט העפעפיים שלי נעצמות מעייפות, עד שבסוף התנצלתי וחתכתי למיטה.

מה הבילוי המשפחתי האהוב עליכם?

אנחנו אוהבים לטייל ולנסוע לחופשות משפחתיות יחד. לפעמים באירופה ולפעמים במזרח אבל תמיד עם מוטיב של חוף וים.

אישית, אני הכי אוהבת ארוחות צהריים עם כל המשפחה באמצע השבוע, כי כשהבנות חוזרות מבית הספר כל חוויות היום טריות אצלן בראש וזה הזמן הכי טוב לדיונים מעניינים ושיחות מעמיקות. אני משתדלת להקפיד על ארוחת צהריים משותפת כזאת לפחות פעם אחת בשבוע.

---

"אשתי קיבלה רישיון עו"ד, והייתי חייב לענות לשיחת דירקטוריון"

דני מזרחי

מנכ"ל ומבעלי השליטה בחברת אופל בלאנס

נשוי ללילך ואב לארבעה (ליעד 23, יובל 20, זיו 16 ורוני 13)

דני מזרחי מנכ"ל ומבעלי השליטה באופל בלאנס / צילום: אלבום משפחתי
 דני מזרחי מנכ"ל ומבעלי השליטה באופל בלאנס / צילום: אלבום משפחתי

האם הזמן שאתה מקדיש לעבודה בא על חשבון הזמן שאתה מקדיש למשפחה?

כן, המשפחה רגילה לנושא. אני עובד מ-6 בבוקר עד 20:00 מדי יום, חושב ונושם עבודה גם כשאני ישן וגם בחופשה. אבל אני משתדל שמשפחתי לא תרגיש בחסרוני ואת האימונים האישיים אני עושה בשעה 5:30. אני משתדל לא לפספס את ארוחת הערב המשפחתית, ודואג להכין לכל אחד את האוכל שהוא אוהב.

יש גם הבנה מצד המשפחה, כי כולם מעורבים בעסק - אשתי מנהלת משאבי אנוש; שחר אחי התאום מנהל את הסניפים בחולון ובראשון לציון; ואיריס גיסתי מנהלת חשבונות. הבן הגדול של ליעד ובנו של שחר, נצח, שניהם בני 23 ונרשמו ללימודים לתואר ראשון. אנחנו דוגלים בגישה שחובה להוציא תואר ראשון ולאחר מכן אפשר להצטרף לעסק.

חל שינוי במהלך השנים?

החברה הפכה לציבורית, התרחבנו, הכפלנו את מספר העובדים והצגנו צמיחה מרשימה. כשהילדים היו קטנים יותר הייתי אחראי על מקלחות. היה חשוב לי להיות מעורב ולכן דאגתי להיות נוכח באספות הורים ומסיבות כיתה. כיום ילדי כבר גדולים ואני מרגיש יותר בנוח אם אני מגיע באיחור או יוצא מוקדם בבוקר.

נלווים לכך ייסורי מצפון?

היום הילדים כבר גדולים ואני נמצא בשלב בחיים בו אני יכול לעשות כל מה שאני רוצה ומתי שאני רוצה. עברתי את הגיל בו יושבים עם ילדים על שיעורים.

ספרי על רגע שלא תשכח בו הייתה התנגשות כזו.

כשמנהלים חברה בסדר גודל שלנו אי אפשר באמת להתנתק לחלוטין. קורה הרבה שבחופשה משפחתית אני צריך לקחת פסק זמן של כמה שעות לעבודה. אני זוכר שאשתי קיבלה רישיון עורך דין, דבר שהיה רגע מכונן לכולנו, והייתי חייב לענות לשיחת דירקטוריון. 

 איזו שיחת טלפון מהבית תקטע פגישה חשובה?

מצב נדיר, אך אם מגיעה שיחה חשובה מאוד ממשפחתי אני קוטע כל ישיבה.

מה הבילוי המשפחתי האהוב עליכם?

נסיעות קצרות לחו"ל. אני לא נתקלתי בשותפים יותר טובים, אמינים, וחרוצים כמשפחתי. הלוואי והיו לנו עוד בני משפחה אותם יכולנו לצרף לעסק.