יום השואה 2019: האיחוד האירופי מבטיח לא לשכוח ולהיאבק באנטישמיות

משלחת האיחוד האירופי פרסמה היום הודעת סולידריות עם עם ישראל והעם היהודי כולו לרגל יום השואה

נשיא הפרלמנט האירופי אנטוניו טג'ני / צילום: Francois Lenoir, רויטרס
נשיא הפרלמנט האירופי אנטוניו טג'ני / צילום: Francois Lenoir, רויטרס

משלחת האיחוד האירופי פרסמה היום (ה') הודעת סולידריות עם עם ישראל והעם היהודי כולו לרגל יום השואה ובה גם ההבטחה להיאבק באנטישמיות הגואה, לא לשכוח את אחריות מדינות אירופה לשואה ואת הכורח למנוע התרחשויות זוועה דומות בעתיד.

בהודעה נאמר: "חברי משלחת האיחוד האירופי למדינת ישראל יחד עם 27 השגרירויות של המדינות החברות באיחוד האירופי הנמצאות בישראל, מביעים היום, יום השואה, סולידריות עם העם בישראל ועם העם היהודי ברחבי העולם, ומנציחים את 6 מיליון היהודים שנרצחו באכזריות אין קץ בשואה".

אנו חולקים כבוד לזכר הגברים, הנשים והילדים היהודיים, אשר קיפדו את חייהם במהלך השעות האפלות ביותר בהיסטוריה של אירופה. בה בשעה, אנו גם מהרהרים בהשתאות בכושר עמידתם של אותם אנשים שקמו מתוך מחשכי השואה כדי לבנות מחדש את חייהם בישראל, באירופה ובכל מקום אחר".

השנה עומד יום השואה בסימן: "המלחמה שבתוך המלחמה: מאבקם של היהודים לשרוד את השואה". אנו מרכינים ראש ומוקירים בענווה את כל קורבנות השואה היהודיים, אשר גם בגיא צלמוות לא ויתרו על זהותם, על דתם ועל תרבותם, ומעולם לא התכחשו למי שהם".

ביום זה אנו מדגישים ומאשרים שוב את אחריותנו לעולם לא לשכוח. הזמן אינו מוחק את הזוועות, ואינו מרעיף נחמה על השורדים. פשעי העבר הבלתי נתפסים יכולים רק לדרבן אותנו להחליט כל פעם מחדש לעולם לא לאפשר לזוועות האימה האלה להתרחש שוב".

שוב אנו עדים היום להתעוררות האנטישמיות, השנאה וחוסר הסובלנות. פוטנציאל הרוע נוכח מתמיד. מימוש ערכי הדמוקרטיה, כבוד האדם וזכויות היסוד, שעליהם הוקם האיחוד האירופי, רלוונטי ודחוף מאי-פעם. האיחוד האירופי נוסד בתגובה לשואה ולזוועות מלחמת העולם השנייה. זכר השואה והמאבק באנטישמיות הם חובתנו כלפי האזרחים היהודיים החיים באירופה ובכל מקום אחר בעולם, והם חיוניים להגנה על הערכים המשותפים שלנו".