חיים הורביץ מונה ליו"ר חברת הקנאביס יו ניבו וישקיע בה 2 מיליון שקל

רק לפני כחודש הצטרף אהוד אולמרט לסקטור החם של חברות הקנאביס, כמשקיע וכיועץ מקצועי לחברת יו ניבו • בעבר שימש חיים הורביץ, בנו של מייסד טבע המנוח אלי הורביץ, כמנכ"ל טבע תרופות אירופה וכיו"ר גלמד פרמצבטיקל • לחברה בשליטתו יוקצו 450 אלף מניות יו ניבו לפי מחיר של 4.44 שקלים למניה - הנחה של 20% על מחיר הסגירה אתמול

חיים הורביץ / צילום: אביב חופי
חיים הורביץ / צילום: אביב חופי

עוד "סלב" מצטרף לגלריית המשקיעים המתארכת בחברות הקנאביס הציבוריות ותורם בכך להתנפחותו של הסקטור הבורסאי הלוהט. הפעם מדובר בחיים הורביץ, משקיע ביומד ובנו של מנכ"ל טבע האגדי אלי הורביץ, שמצטרף לצוות הניהול של חברת הקנאביס יו ניבו כיו"ר החברה. כחלק מהמהלך ישקיע הורביץ 2 מיליון שקל במניות יו ניבו, בעלת הפעילות הבוסרית. בתגובה לדיווח עלתה היום מניית יו ניבו  ב-14% לשווי של 140 מיליון שקל.

יו ניבו לא הצטיידה עד כה ב"שם חם" מעולם הפוליטיקה או העסקים בצוות הניהול שלה, כפי שעשו חברות קנאביס אחרות, אך יש לה "שם" מתחום הפארמה - שמואל (מילקי) רובינשטיין, לשעבר מנכ"ל תרו. החברה קיבלה השקעה מעידו חג'ג', מבעלי השליטה בקבוצת הנדל"ן חג'ג', אשר מחזיק כעת כ-5% מהחברה. חג'ג' והורביץ הכירו כאשר הורביץ הקים עם זוגתו לשעבר מסעדה באחד הנכסים של חג'ג'. יו ניבו הוקמה ומנוהלת על ידי גולן ביטון, אשר ימשיך לנהל את החברה.

הורביץ, ששימש במשך תקופה ארוכה בתפקידים שונים בטבע ואף היה דירקטור בחברה, מנהל היום את קרן הון הסיכון CH-Health להשקעות בתחום הביומד. הקרן השקיעה בין היתר בחברות גלמד מתחום הטיפול בכבד שומני הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 158 מיליון דולר; ובפוליהיל מתחום טכנולוגיות מתן התרופות, שביקשה להנפיק בנאסד"ק אך טרם הצליחה בכך. לדברי יו ניבו, הצטרפותו של הורביץ כיו״ר תאפשר לשלב את ניסיונו העשיר בתחום הפארמה ברמה הבינ״ל לקידום מאמצי החברה והפצה גלובלית של מוצרים.

הורביץ עצמו אמר היום כי ״בחרתי להצטרף לצוות של יו ניבו לאחר שבחנתי את מערך הייצור, המיכון והטכנולוגיה הייחודיים שיאפשרו לה להוביל את החזית הישראלית בכל הנוגע לייצור ואספקה ברמה גלובלית. עולם הפארמה מוכן למהפכה הבאה של הקנאביס הרפואי, שיגשר בין מוסדות רפואיים לבין חדשנות טכנולוגית ואני גאה להיות חלק ממהפכה זו".

חברת יו ניבו השלימה בחודש אפריל האחרון את הקמת מפעל עיבוד הקנאביס שלה באשקלון בהשקעה של קרוב ל-20 מיליון שקל. יו ניבו מסרה כי היא מצפה להכניס קנאביס לראשונה למפעל כבר בימים בקרובים. המפעל של יו ניבו משתרע על שטח של 750 מ״ר וכולל מעבדה למחקר ופיתוח ומערכות ייצור מיוחדות. לחברה גם שטח גידול בדרום הארץ. 

הורביץ, בן 59, הוא בנו של אלי הורביץ ז"ל, המנכ"ל המיתולוגי והמוערך של חברת טבע. חיים הורביץ עצמו שימש בעבר חבר בהנהלה ומנכ"ל טבע תרופות אירופה. בשנים האחרונות הוא עומד בראש CHealth קרן השקעות פרטית בתחום הביומד.

רק לפני כחודש פורסם כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מצטרף לסקטור החם של חברות הקנאביס, והוא הצטרף ליו ניבו כמשקיע וכיועץ מקצועי. ממקורבים לחברה נמסר אז כי שכרו של אולמרט יהיה 10,000 דולר בחודש. נוסף על כך הוא יקבל אופציות על כ-3% עד 4% ממניות החברה, שיבשילו במלואן לאחר שנתיים מיום ההקצאה.

מינויו של הורביץ אינו סופי, וכפוף לאישור היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות. 

הורביץ כיהן בין השנים 2010 עד 2014 כדירקטור בחברת טבע, וכן כיהן בעבר כנשיא קבוצת טבע הבינלאומית וכנשיא ומנכ"ל טבע אירופה. עוד שימש כמנהל מכירות של טבע העולמית בשנים 1999 עד 2002, והחל משנת 2011 ועד לשנת 2018 כיהן כיו"ר דירקטוריון גלמד פרמצבטיקל בע"מ וכחבר דירקטוריון יורוג'ן פארמה בע"מ.