רקטה פגעה במחסנים של פיצוחי חממה בקרית גת: נזק של כ-5-6 מיליון שקל

במהלך סוף השבוע האחרון שוגרו לעבר ישראל כ-650 רקטות מרצועת עזה, ושניים ממחסני החברה נפגעו • לפי הודעת החברה מהבוקר, ההנהלה ובעלי הנכס פנו ליועצים מקצועיים לשם הערכת הנזק, ובמקביל נערכת החברה להגשת תביעת לקרן הפיצויים במס רכוש

פיצוחים של חממה / צילום: אתר החברה
פיצוחים של חממה / צילום: אתר החברה

פיצוחי חממה דיווחה היום (ג') כי במהלך הלחימה בסוף השבוע האחרון בעזה, שני מחסנים של החברה בקריית גת נפגעו מפגיעת רקטה. הפגיעה אירעה בשטחי המרכז הלוגיסטי של פיצוחי חממה בקריית גת, שבו נמצאים 9 מחסנים. מדובר במחסנים שהחברה שוכרת.

בעקבות פגיעת הרקטה, למבנים, לציוד ולמלאי נגרם נזק שהיקפו הוערך ב-5-6 מיליון שקל. מדובר בפגיעה בכ-6% מהמלאי של החברה. שווי המלאי של פיצוי חממה  הוא כ-90 מיליון שקל, והשווי של כל המלאי שמאוחסן באתר שלה בקריית גת הוא כ-27 מיליון שקל.

לפי הודעת החברה מהבוקר, ההנהלה ובעלי הנכס פנו ליועצים מקצועיים לשם הערכת הנזק, ובמקביל נערכת החברה להגשת תביעת לקרן הפיצויים במס רכוש. על פי הערכות, משך תיקון הנזק הוא כחודש.

רוב המלאי של פיצוחי חממה מאוחסן באתרים אחרים, ולפיכך פעילותה השוטפת של החברה מתנהלת כסדרה והיא ממשיכה לספק סחורות ללקוחותיה. כך, החברה הודיעה כי היא נערכת לאיתור מקומות אחסנה חלופיים - כדי להבטיח את המשך פעילותה השוטפת.

במהלך העימות האחרון שהחל בשבת בבוקר ונמשך עד יום ראשון לקראת חצות שוגרו לעבר ישראל כ-650 רקטות מרצועת עזה. ארבעה ישראליים נהרגו מפגיעת רקטות וטילים ששוגרו מעזה.

ביום ראשון בבוקר הפעיל ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו את סמכותו והכריז על מצב מיוחד בעורף, ביישובים שמרוחקים עד 40 קילומטר מהגבול עם עזה. הכרזה זו מאפשרת בין השאר מתן פיצוי לעסקים במרחב זה - במקרה שנגרמו להם נזקים בעקבות הלחימה.