פנאקסיה תרכוש 6 טונות קנאביס אם קנביט תצליח לספק לה את הסחורה

ההכנסות של קנביט מההסכם צפויות להגיע ל-30 מיליון שקל, אבל רק אם תצליח לקבל את כל האישורים הנדרשים ולעמוד בהסכם • פנאקסיה צפויה להתמזג לשלד הבורסאי הרודיום, ואילו קנביט כבר נסחרת בבורסת ת"א • שוק הקנאביס בישראל סובל ממחסור בחומר גלם, ולכן שריון החומר ליצוא משמעותי לפנאקסיה

גידול קנביס בצפון הארץ / צילום: רויטרס - Baz Ratner
גידול קנביס בצפון הארץ / צילום: רויטרס - Baz Ratner

שתי חברות קנאביס מקומיות - פנאקסיה (המיועדת להתמזג לשלד הבורסאי הרודיום השק ) וקנביט (שכבר נסחרת בבורסה בת"א) - הודיעו היום על חתימת הסכם במסגרתו תרכוש פנאקסיה 6 טון חומר גלם מקנביט, המיועדים ליצוא.

פנאקסיה הוא מפעל לעיבוד קנאביס (אחד משלושה הפועלים כיום בארץ), שמספק שירותי עיבוד כמעט לכל המגדלים הקיימים בישראל. ואולם, ברוב המקרים מדובר בהסכם שבמסגרתו פנאקסיה מעבירה את החומר תהליך עיבוד, אבל החומר נשאר בבעלות המגדל שאחראי לשיווקו הלאה. פנאקסיה חתומה בעצמה רק על מותג אחד המשווק בישראל, "אקסיבן", שמבוסס על חומר גלם שהיא רוכשת מחברת "שיח" ומשווקת בשותפות עם חברת התרופות רפא.

במסגרת ההסכם הנוכחי, פנאקסיה תרכוש מקנביט (הנסחרת בשווי של כ-195 מיליון שקל) חומר גלם שיישאר בבעלותה, וישמש את פנאקסיה לייצור שמן קנאביס, שאותו היא מייעדת לייצא לאירופה. יש לציין כי פעילות הקנאביס של קנביט נמצאת בשלבים אחרונים של הקמה, וההסכם תלוי כמובן בכך שהחברה אכן תצליח לקבל את כל האישורים הנדרשים ולספק את החומר המבוקש עד תאריך היעד. 

על פי ההסכם, קנביט תספק לפנאקסיה את 6 טונות חומר הגלם על פני שלוש שנים: 750 קילוגרם החל ברבעון השני של 2020, עוד 2 טונות במהלך 2021, עוד 3 טונות במהלך 2022, ועוד 250 קילוגרם ברבעון הראשון של 2023. קנביט הודיעה כי היא תמכור את המוצר לפנאקסיה במחיר של 5 שקל לגרם - כלומר, ההכנסות שלה מההסכם צפויות להגיע ל-30 מיליון שקל.

אמון ביכולת האספקה של קנביט 

שוק הקנאביס בישראל נמצא כיום במצב של מחסור בחומר גלם, ולכן שריון חומר גלם ליצוא הוא משמעותי לחברה כמו פנאקסיה. עם זאת, רוב החברות הפועלות בתחום מרחיבות כיום את היקפי הייצור שלהן, וחברות חדשות צפויות להיכנס לפעילות עד סוף השנה, כך שייתכן שעד המועד הרשמי של תחילת ההסכם, המחסור כבר ייפתר.

כך או כך, עם חתימת חוזים מול רוכשים פוטנציאליים של המוצר הסופי בחו"ל, נוח יהיה לפנאקסיה להראות כי שיריינה חומר גלם באיכות מספקת. מבחינת קנביט, מלבד תזרים המזומנים הצפוי, ההסכם מעיד על כך ששחקן פעיל בתחום בחן ואכן מעריך כי היא תוכל לספק את חומר הגלם.