אור יהודה: הותמ"ל אישרה פרויקט פינוי בינוי ל-656 דירות

על פי התוכנית, שתממש קבוצת יובלים, ייהרסו 114 דירות ישנות ויוקמו 656 דירות חדשות במקומן • 20% מהדירות יהיו קטנות

 

פינוי בינוי הכלנית אור יהודה / קרדיט הדמיה: צפור אדריכלים ומתכנני ערים
פינוי בינוי הכלנית אור יהודה / קרדיט הדמיה: צפור אדריכלים ומתכנני ערים

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה לאשר תוכנית פינוי בינוי במתחם הכלנית באור יהודה. התוכנית כוללת 656 דירות חדשות שייבנו ב-8 בניינים בני 17 קומות, במקום 9 בניינים ישנים הכוללים 114 דירות שייהרסו. מדובר במקדם כלכלי של 5.7 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. בותמ"ל מציינים כי 20% מהדירות יהיו קטנות על מנת לאפשר למגוון אוכלוסיות לרכוש דירה בפרויקט.

התוכנית חלה על שטח של 17 דונם, ברחובות הכלנית והאיריס בעיר, בצמוד לצומת סביון. בתוכנית הוטמע צמצום משמעותי של תקן החניה הפרטית, זאת מאחר והשכונה נשענת על מערך תחבורה ציבורית המתוכנן באזור, הכולל את הקו הסגול של הרכבת הקלה ונתיב 'מהיר לעיר'.

התוכנית קודמה על-ידי עיריית אור יהודה ובאמצעות צפור אדריכלים ומתכנני ערים ובניהול אדריכלית גלי דולב מחברת וקסמן גוברין גבע. הדיירים חתמו על הסכמים עם קבוצת יובלים בבעלות איציק ברוך, ולפני כשנה החליט קבינט הדיור על קידום התכנון במסגרת הותמ"ל. את הדיירים מייצג עו"ד אילן גלזר. בקבוצת יובלים מציינים כי היקף ההשקעה בפרויקט צפוי להיות כ- 750 מיליון שקל.

בדצמבר 2018, אושר למתן תוקף פרויקט נוסף של קבוצת יובלים בקרית נורדאו בנתניה גם הוא במסגרת הותמ"ל. במסגרת התוכנית ייהרסו 208 דירות ב-8 בניינים ישנים, ויוקמו במקומן, 872 דירות חדשות ב-14 בניינים בני 9-25 קומות. מדובר במקדם של 4.1 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה.