לפיד בפניציה: "צעד ראשון בדרך למדינת הלכה שאסור לתת לו לקרות"

על רקע המצב הכלכלי הקשה של המפעל והודעת מנכ"ל המפעל, שחרם צרכני חרדי, והפסקת רכש בקבוקים בשל הייצור בשבתות - עשוי לגרום לסגירת המפעל, יאיר לפיד סייר הבוקר במפעל פניציה בירוחם

יאיר לפיד במפעל פיניציה
יאיר לפיד במפעל פיניציה

יו"ר יש עתיד, ומספר 2 בסיעת כחול לבן, יאיר לפיד, יצא הבוקר (א') לסיור במפעל פניציה בירוחם, על רקע המצב הכלכלי הקשה של המפעל והודעת מנכ"ל המפעל, שחרם צרכני חרדי, והפסקת רכש בקבוקים בשל הייצור בשבתות - עשוי לגרום לסגירת המפעל.

לפיד אמר במהלך הביקור במפעל שהחרם של חסידות גור על מפעל פיניציה בירוחם וסכנת הפיטורים הנה "צעד ראשון בדרך למדינת הלכה שאסור לתת לו לקרות". עם לפיד הגיעו למפעל גם חברי הכנסת פנינה תמנו שטה ומאיר כהן, ראש עירית דימונה לשעבר.

לפיד, כהן ותמנו שטה נפגשו עם יו"ר מנכ"ל המפעל אמנון כהן שפרס בפניהם את המצב בו שורר המפעל.

לפיד אמר במהלך המפגש כי יש על כל התעשייה בדרום איום חמור, קודם סגרו את נגב קרמיקה, אמיליה קוסמטיק בסכנה, ועכשיו פיניציה בסכנת סגירה, "זה לא מחויב המציאות, שרק בשל חסידות קיצונית אחת שמתחילה להוביל לחרם נגד המוצרים יסגרו את המפעל".

עוד ציין לפיד שיש במפעל 240 עובדים, "רובם חובשי כיפות ומסורתיים, יש כאן ניסיון לכפות, כפייה דתית שתגרום לפיטורים של עובדים וסגירה של מפעל בישראל באזור שגם ככה סובל ממצוקה של תעסוקה ותעשייה אסור לתת לזה לקרות. אם אנחנו נמשיך בדרך הזאת, זה יגמר גם בחרם ציבורי נגדי גם של חרם צרכנים חילוני", אמר.

ראשת עירית ירוחם, טל אוחנה, אמרה היום בגלי צה"ל, שיש עוד שני מפעלים בסכנת סגירה בדרום. "מאות אנשים יאבדו את המשרות שלהם". היא קראה לחברת אמזון למקם את מחסניהם בירוחם.

אוחנה אמרה ששר הכלכלה אלי כהן, ממפלגת כולנו (שהיא גם המפלגה של אוחנה), מנסה לסייע לירוחם עם המשבר במפעל פניציה.