גיוס של 11.7 מיליון דולר לאלף פארמס המייצרת בשר מתאי בקר

גיוס ההון יאפשר לאלף פארמס - הפועלת בחממת הפודטק The Kitchen מקבוצת שטראוס - להאיץ את פיתוח מוצרי הבשר המתורבת שלה ולהפוך את אב-הטיפוס שלה, שהושק בחודש דצמבר האחרון, למוצר מסחרי

אלף פארמס, הסטארט-אפ שמגדל נתחי בשר אמיתי ישירות מתאי בקר, הודיעה על גיוס של 11.7 מיליון דולר (כ-40 מיליון שקל) בסבב גיוס ראשון.

הזרקת ההון תאפשר לאלף פארמס - הפועלת בחממת הפודטק The Kitchen מקבוצת שטראוס שהייתה שותפה בייסוד החברה - להאיץ את פיתוח מוצרי הבשר המתורבת שלה ולהפוך את אב-הטיפוס שלה, שהושק בחודש דצמבר האחרון, למוצר מסחרי.

לפי הודעה שמסרה היום (ג') שטראוס, "הבשר המתורבת של אלף פארמס יגודל במתקני חווה ביולוגית נקיים וגדולי-ממדים, אשר דומים למחלבה".

מקור ההשקעה הוא בשילוב של קרנות הון סיכון קלאסיות ביחד עם שותפים אסטרטגיים. סבב ההשקעה הובל על-ידי קרן הון הסיכון VisVires New Protein (VVNP) מסינגפור, ביחד עם Cargill Protein מארה"ב ו-M-Industry - הזרוע התעשייתית של חברת מיגרוס השוויצרית, כמשקיעים חדשים.

בין המשקיעים הקיימים אשר הצטרפו אף הם לסבב גיוס זה ניתן למצוא את קבוצת שטראוס, שמפעילה יחד עם רשות החדשנות את החממה בה פועלת אלף פארמס, קרן הון הסיכון הישראלית פרגרין ונצ'רס, CPT Capital מאנגליה, Jesselson Investments מישראל ו-New Crop Capital מארה"ב.

הטכנולוגיה של אלף פארמס, שאינה כרוכה בהנדסה גנטית ואשר פותחה בשותפות עם פרופ' שולמית לבנגרג מהטכניון, נשענת על "תהליך טבעי אשר מתרחש בפרות לחידוש ולבנייה של רקמת השריר". החברה גילתה דרך "לבודד את התאים האחראיים לתהליך זה ולגדל אותם מחוץ לגוף החיה ליצירת אותה רקמת שריר, שהיא אופיינית לסטייק".

לדברי החברה, הצרכנים אינם מוכנים להתפשר על הטעם, וזהו הכוח המניע העומד מאחורי המטרה של הסטארט-אפ - "ליצור סטייקים טעימים מבלי לפגוע בחיות או בסביבה".

"אנחנו נהיה חלק מהפתרון לטווח הארוך", מצהיר דידייה טוביה, מייסד משותף ומנכ"ל אלף פארמס. "בכוונתנו להוביל דיאלוג פתוח עם המגדלים, עם יצרני המזון ועם יצרני המזון לבעלי חיים. בנוסף, אנחנו ממשיכים לעבוד באופן צמוד עם גופי הרגולציה במטרה להבטיח שהמוצרים שלנו יהיו בטוחים לחלוטין, בריאים ומסומנים כנדרש. אנחנו מברכים על שיתוף-הפעולה עם משרד החקלאות בארה"ב ועם מינהל המזון והתרופות האמריקאי כהזדמנות לקידום השקיפות ולבניית אמון עם כלל מחזיקי העניין".

בין הנושאים המרכזיים המעסיקים כיום את תעשיית המזון ואת גופי הרגולציה עומדת סוגיית קיימותו של ייצור הבשר, עמידות בפני אנטיביוטיקה ומחלות הנישאות במזון. אלף פארמס וסטארט-אפים נוספים העוסקים בבשר מבוסס תאים, מעניקים כלים חדשים להתמודדות עם האתגרים הללו ודרך להאכיל את אוכלוסיית העולם הצומחת מבלי לפגוע בחיות.

אלף פארמס נוסדה בשנת 2017 על-ידי חממת הפודטק The Kitchen מקבוצת שטראוס בשיתוף עם הטכניון. הסטארט-אפ מאפשר ייצור נתחי בשר אמיתי מתאי פרה ומספק את "אותו הבשר מבלי לשחוט חיות, ללא שימוש באנטיביוטיקה, עם פוטנציאל לצמצם את סכנת המחלות הנישאות במזון".

שחר פלורנץ, סמנכ"ל החדשנות בקבוצת שטראוס, מסר היום: "זוהי הכרה נוספת במסע החדשנות שמובילה שטראוס במספר ערוצים בתחום הפודטק בישראל. אנחנו שמחים על צעד חשוב נוסף שעושה החברה בדרך קדימה וגם כמובן להיות חלק מהמשקיעים שמאמינים בעתיד הצפוי לה".