הסכם שכירות ראשון בקמפוס ההייטק שמקימה האוניברסיטה העברית בתחומה

חברת לייטריקס, ששוכרת כיום 2,500 מ"ר בתחום האוניברסיטה, תגדל פי 10 ותשכור 25 אלף מ"ר בפארק ההייטק החדש שיוקם בקמפוס גבעת רם • דמי השכירות: 85 שקל למ"ר

 

חברת פיתוח האפליקציות לייטריקס תשכור 25 אלף מ"ר מהאוניברסיטה העברית בקמפוס ההייטק החדש שיוקם בתחום האוניברסיטה. דמי השכירות המוערכים שתשלם החברה עומדים על 85 שקל למ"ר, ובנוסף ישולמו דמי ניהול שייקבעו לאחר השלמת הפרויקט.

לייטריקס שוכרת כיום שטח של 2,500 מ"ר בכפר ההייטק בתוך גבעת רם, ונמצאת בתהליך צמיחה נרחב. לפני חודש פרסם "גלובס" כי האוניברסיטה העברית והרשות לפיתוח ירושלים הודיעו כי יפרסמו בקרוב מכרז להקמת פארק תעסוקה בתוך קמפוס גבעת רם והפעלתו. על קרקע בת 30 דונם שבבעלות האוניברסיטה (80%) והרשות לפיתוח ירושלים (20%). הקמפוס צפוי לכלול 150 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, כאשר מדובר בפארק הייטק הראשון שיוקם בתוך שטח אוניברסיטה בישראל. על פי הערכות הפארק יאוכלס בשנת 2023.

היזם שיזכה במכרז להקמת הפארק יתקשר עם בעלות הקרקע בעסקת קומבינציה מסוג תמורות במסגרתה יקים את הפרויקט, ישווק את כלל השטחים להשכרה, וינהל אותו לאורך 49 שנים עם אופציה לתקופה של 49 שנים נוספות. במכרז צפויות להתמודד חברות נדל"ן מניב גדולות שיתחרו בין היתר על אחוזי הקובינציה והיקף ההכנסות שתקבל האוניברסיטה לעומת היקף ההכנסות שתקבל החברה. תנאי הסף שהוגדר במסגרת המכרז לחברות שרשאיות להתמודד בו הם בעלות של שטחי תעסוקה בהיקף מינימלי של 150 אלף מ"ר בישראל, הון עצמי של 1.2 מיליארד שקל ומחזור הכנסות שנתי ממוצע מפעילות בנדל"ן של לפחות 200 מייון שקל בין השנים 2015-2017.

במקביל להליך המכרז לבחירת יזם לעסקת הקומבניצה עם האובניסיטה העברית, נחתם הסכם עקרונות בין האוניברסיטה לבין חברת לייטריקס שתשכור שטח משמעותי מתוך כלל השטח בפארק - 25 אלף מ"ר. ההסכם השכירות הוא לתקופה של 10 שנים ועוד 5 שנים נוספות. המשמעות היא כי היזם שיזכה במכרז יקבל כרית ביטחון עם הסכם שכירות ארוך טווח עם לייטריקס ל-25 אלף מ"ר.

לייטריקס היא חברה מפתחת של אפליקציות פופולריות זוכות פרסים לעיבוד תמונות ווידאו. מרכז הפיתוח הראשי של לייטריקס ממוקם בגבעת רם בירושלים מאז הקמתה ב-2013 על ידי צוות מייסדים בוגרי האוניברסיטה העברית. בעקבות ההצלחה והצמיחה המהירה, לייטריקס צפויה להרחיב את משרדיה ולהגדיל את מצבת כוח האדם שלה ל-300 עובדים עד סוף 2019 ו-500 עובדים עד סוף 2020. החברה סיימה את 2018 עם הכנסות של למעלה מ-50 מיליון דולר והשלימה סבב גיוס שני בסך 60 מיליון דולר.