אנטרופי העלתה את דירוג הממשל התאגידי של בזק מ"שלילי" ל"טעון שיפור"

העלאת הדירוג לממשל התאגידי באה לנוכח הצעת הרכישה המעודכנת שהגישה קרן סרצ'לייט • מתי אהרון, מנכ"ל אנטרופי ממשל תאגידי: "בזק השקיעה בשנה האחרונה משאבים גדולים בשיפור היבטי הממשל התאגידי כחלק מרצונה להפחית את הסיכון בהקשר זה, וכן מתוך רצון לבנות מחדש את האמון אל מול המשקיעים"

מרכזיית בזק / צילום: רפי קוץ
מרכזיית בזק / צילום: רפי קוץ

בזמן שגורל השליטה בבזק עשוי להיות מוכרע בימים הקרובים, לנוכח הצעת הרכישה המעודכנת שהגישה הקרן הזרה סרצ'לייט, קובעת אנטרופי כי הממשל התאגידי של בזק  השתפר - אך יש עוד מקום לשיפור בעתיד. כך עולה מדוח של אנטרופי ממשל תאגידי, שהעלה את דירוג הממשל התאגידי של חברת התקשורת מרמת "שלילי" לרמת "טעון שיפור", 10 חודשים לאחר שהופחת ל"שלילי".

באנטרופי ממשל תאגידי מציינים כי מבנה הדירקטוריון של בזק מקבל ציון גבוה ביחס לציון הממוצע, וכך גם נושא הביקורת ומדיניות התגמול. נושא כשירות והתאמת הדירקטוריון נמצא בטווח הממוצע, ואילו תחום זכויות בעלי המניות ואתיקה נמוך מהממוצע. "לאור השינויים שבוצעו בשנה האחרונה בהיבטי ממשל תאגידי וחיזוק הנושא, אנו מעדכנים את הערכת הממשל התאגידי של בזק ומעלים אותה מרמת 'שלילי' לרמת 'טעון שיפור'. אנו נמשיך לעקוב אחר החברה בחודשים הקרובים לצורך בחינה נוספת של נושא זה ועדכון במידת הצורך", כותבים באנטרופי.

בדוח נכתב כי נכון להיום, קיימת אי ודאות לגבי זהותו של בעל השליטה בקבוצה. באנטרופי מזכירים את הסערות שעברה בזק בשנתיים האחרונות - כולל חקירות בכירים ודירקטורים, על רקע עסקאות בעלי עניין מתקופת שליטתו של שאול אלוביץ' בחברה. עם זאת, מזכירים באנטרופי את השינויים בדירקטוריון מאז, כאשר כיום מתוך דירקטוריון של 9 חברים, 4 מסווגים כבלתי תלויים (3 דח"צים ודירקטור בלתי תלוי), ואיש מהם לא כיהן בדירקטוריון בתקופת עסקאות בעלי העניין. בראש הדירקטוריון עומד שלמה רודב.

"השנתיים האחרונות - ללא עסקאות בעלי עניין"

שינוי נוסף שמוזכר היה בהנהלת החברה - עזיבת המנכ"לית סטלה הנדלר ומינויו לתפקיד של דודו מזרחי, שבעבר התפטר מתפקידו כסמנכ"ל כספים בבזק לאחר אישור עסקת בזק-yes. לדברי אנטרופי, עד למועד שינוי השליטה ביורוקום (שנשלטת כיום על ידי הנושים, ולא על-ידי אלוביץ'), "פעילות החברה בשנים האחרונות אופיינה בריבוי של התקשרויות בעסקאות מול בעלת השליטה, אשר חלקן בהיקפים משמעותיים ובעלי השפעה ניכרת על החברה. נוכח הנסיבות המתוארות, במהלך השנתיים האחרונות, החברה לא ביצעה עסקאות בעלי עניין".

בהיבט השלילי מציינים באנטרופי שבזק ממעטת לפרסם מצגות לשוק ההון, אך מנגד, היא מרבה לקיים שיחות ועידה עם משקיעים.

מתי אהרון, מנכ"ל אנטרופי ממשל תאגידי, אמר היום כי "נושא הממשל התאגידי מעסיק בשנים האחרונות את הגורמים השונים בשוק ההון הישראלי ומקבל חשיבות גדולה אצל משקיעים מוסדיים, במיוחד בחברות שמוערכות על ידם ברמת ממשל תאגידי נמוכה או שמתגלים בהן כשלי ממשל תאגידי. אנו מתרשמים שגוברת ההבנה מצד החברות הציבוריות בחשיבות של אימוץ כללי ממשל תאגידי נאותים ומאוזנים. בזק השקיעה בשנה האחרונה משאבים גדולים בשיפור היבטי הממשל התאגידי כחלק מרצונה להפחית את הסיכון בהקשר זה, וכן מתוך רצון לבנות מחדש את האמון אל מול המשקיעים ומחזיקי העניין. אנו נמשיך לעקוב אחר החברה בחודשים הקרובים לצורך בחינה נוספת של נושא זה".