מקרון: מדיניות ארה"ב מוטה לטובת חברות הטכנולוגיה הפרטיות

נשיא צרפת בכנס הטכנולוגיה VivaTech בפריז: "המודל של ארה"ב נוטה לחלוטין לטובת שחקנים מהסקטור הפרטי וכבר לא נתון לאיזונים ובלמים דמוקרטיים"

נשיא צרפת עמנואל מקרון / צילום: רויטרס
נשיא צרפת עמנואל מקרון / צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון דיבר בסוף השבוע בכנס הטכנולוגיה VivaTech בפריז והתייחס למדיניות ארה"ב לגבי סקטור הטכנולוגיה במדינה. לדבריו, לסקטור הפרטי יש השפעה גדולה מדי על מדיניות ארה"ב. "המודל של ארה"ב נוטה לחלוטין לטובת שחקנים מהסקטור הפרטי וכבר לא נתון לאיזונים ובלמים דמוקרטיים" אמר מקרון. לדבריו, אירופה צריכה להחיל רגולציה בתחום הטכנולוגיה שתהווה את האמצע בין המדיניות החופשית והרופסת מדי בארה"ב לבין השליטה הממשלתית המגבילה מדי בסין. "אירופה יכולה להיות המנהיגה הטכנולוגית של מחר כי אנחנו בונים אקוסיסטם טכנולוגי שמתאים לדמוקרטיה", אמר, והוסיף כי הוא מעוניין להקשיח את חוקי המיזוג והרכישה באירופה כדי לוודא שחברות התוכנה האירופאיות לא יעברו השתלטות של חברות אמריקאיות.

מקרון אף אמר כי "כדי להתחרות עם הענקיות האמריקאיות, צריך לוודא שהתחרות הוגנת. החברות בצרפת משלמות מיסים, אז גם ענקיות הטכנולוגיה שמתחרות בהן צריכות לשלם מסים". צרפת אישרה לאחרונה מס על ענקיות הטכנולוגיה לפיו אם חברה מייצרת הכנסות של מעל 750 מיליון יורו בעולם ומעל 25 מיליון יורו בצרפת, היא מוכרחה לשלם 3% מההכנסה הצרפתית במיסים, גם אם החברה רשומה באירלנד, לוקסמבורג או הולנד. "באירופה אנחנו מייצרים מודל תחרותי, חדשני, דמוקרטי ומונע ע"י טובת הכלל", אמר.

לדברי מקרון, האיחוד האירופי צריך להחיל את מודל ה-GDPR שתקף בכל מדינות האיחוד גם לגבי רגולציה. "את מה שעשינו לגבי פרטיות, שהחלנו רגולציה אחת עבור כל האיחוד, אנחנו צריכים לעשות גם באיזורים נוספים, בתחרות, במיסוי, בדאטה. אנחנו צריכים הסדרה".