זיוית דוידוביץ' צפויה להתמנות לסמנכ"לית התוכן ברשת 13

דוידוביץ', שהייתה המפיקה הראשית של האירוויזיון, מביאה עימה ניסיון טלוויזיוני עשיר ותצטרך להתמודד עם אתגרים רבים בערוץ רשת 13, שהמיזוג שלו עם ערוץ עשר נעשה בחופזה

זיוית דוידוביץ' / צילום: אוריה תדמור
זיוית דוידוביץ' / צילום: אוריה תדמור

אחרי שניהלה את אחת מההפקות המורכבות שנראו בישראל, ל"גלובס" נודע כי המפיקה הראשית של האירוויזיון, זיוית דוידוביץ', צפויה להתמנות כעת לתפקיד סמנכ"לית התוכן ברשת 13. גמר האירוויזיון אמש רשם את אחד משיאי הרייטינג בשנים האחרונות עם ממוצע צפייה של 38.2%, כאשר בזמן הופעתו של הנציג הישראלי קובי מרימי הגיע הרייטינג ל-44.5% - ולכך נקודות זכות רבות לדוידוביץ'. 

בעיני הקהל הרחב מזוהה דוידוביץ' בחודשים האחרונים בעיקר עם הפקת האירוויזיון, אך היא מביאה עימה ניסיון טלוויזיוני עשיר. במשך כ-14 שנה היא מילאה תפקידים שונים בערוץ עשר, כשבשלב הראשון כיהנה כמפיקה ראשית ובהמשך קודמה לתפקיד סמנכ"לית ההפקה של הערוץ והייתה מופקדת, בין היתר, על ההפקות הגדולות ביותר דוגמת "הישרדות". דוידוביץ' עזבה את ערוץ עשר כשנראה היה שהוא עומד להיסגר, בעת שהמנכ"ל דאז יוסי ורשבסקי המריץ את העובדים לחפש להם מקורות פרנסה חלופיים. 

התפקיד הבכיר שאליו היא אמורה להיכנס טומן בחובו אחריות רבה. תהליך המיזוג של רשת ועשר נעשה בחופזה, ובגלל מגבלות רגולטוריות לא הייתה אפשרות לעבוד בצורה מסודרת על לוח שידורים חדש. זאת, בנוסף למצב הכספי וההתחייבויות של כל ערוץ שלא הקלו על התהליך. בסופו של דבר עלה לאוויר לוח שידורים שהוא בבחינת הכלאה של תוכניות משני הערוצים, תוך שימת דגש על חיסכון: לא עוד מגה-ריאליטי ארבעה ימים בשבוע, אלא שימוש מושכל בכלל התוכן שצולם עד לאותה העת. 

למעשה, רק בשבועות האחרונים החלו ברשת לצלם את התוכניות של החציון השני של השנה, וגם זה תוך שימוש בפורמטים קיימים וללא החלטות אסטרטגיות.

רשת החדשה אומנם הצליחה במישורים תפעוליים כמו ההתמודדות עם הקושי התזרימי שנוצר לה - העלאת מחירי פרסום והטבת תנאי תשלום - אבל במונחי רייטינג והנתח שהיא אמורה להשיג בכלל עוגת הרייטינג המסחרי, נראה כי הדרך שלה לשם עדיין ארוכה, שכן התוכנית העסקית של רשת החדשה דורשת נתח של 40% כדי להצדיק אותה כלכלית. 

נזכיר כי לאחרונה נודע כי בעלי המניות של רשת מובילים מהלך להחלפתו של גולן יוכפז, מנכ"ל חברת חדשות 13, בטענה כי ביצועי הרייטינג של המהדורה לא עומדים בציפיות. לא ברור עדיין מה יקרה במהדורה - אם יוכפז יישאר או ילך ומה יקרה ביום שאחרי - אך כך או כך טיפול במהדורה בלבד לא יפתור את הבעיה.

עד כה רשת הייתה בשלב ההישרדות שאותו היא צלחה בקושי רב (ועם קצת מזל בגלל הכישלון של קשת עם "2025"). כעת מגיע מאבק הישרדות חדש - להפוך את רשת 13 לגורם משמעותי יותר גם ברייטינג - ולדוידוביץ' אמור להיות חלק חשוב בשינוי אם יתרחש.

אין ספק גם שהנהלת רשת הייתה שמחה להחזיר גם את יובל כהן, מי שכיהן כעורך וכבמאי הראשי של האירוויזיון, ושלו חלק מכריע בהצלחת הפרויקט. כמו דוידוביץ', גם כהן עבד בצמוד למנכ"ל רשת הנוכחי יוסי ורשבסקי וכיהן כמנהל התוכניות והפיתוח בערוץ עשר. הוא חתום על הרבה מאוד שידורים חיים מורכבים ותוכניות כמו "דה ווייס" ו"רוקדים עם כוכבים". בנוסף, הוא היה בעבר ברשת בגלגול הקודם שלה בתפקיד עורך ראשי במגוון הפקות וז'אנרים, וקודם לכן שימש כעורך ראשי ב"גיל הפקות", שם ביים וערך את התוכנית "בייבי בום".

ברשת, כאמור, ישמחו לראות אותו מצטרף מחדש לצוות, אך נראה כי הצעות לעבודה בחו"ל שנפתחו בפניו כעת, בין היתר לאור הצלחת האירוויזיון, עשיות להוות תחרות הולמת לחזרה לרשת.