מניית אינרום בנייה מאבדת גובה על רקע ירידה של 18% ברווח הרבעוני

החברה, הפועלת בתחומי מוצרי הצבע ופתרונות הבנייה, הציגה הבוקר ירידה של 5.8% בהכנסות ברבעון הראשון של 2019, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-242 מיליון שקל • בשבוע שעבר מונה לתפקיד ממלא-מקום המנכ"ל נועם שצ'לקה, ולתפקיד היו"ר מונה ציון גינת

מפעל נירלט  / צילום: דן לב
מפעל נירלט / צילום: דן לב

ההאטה בענף הנדל"ו באה לידי ביטוי בדוחות של חברת מוצרי הבנייה אינרום. החברה הציגה הבוקר (ב') ירידה של 5.8% בהכנסות ברבעון הראשון של 2019, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-242 מיליון שקל.

אינרום מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים עיקריים - מוצרי צבע (נירלט), מוצרי גמר לבנייה (כרמית) ופתרונות בנייה (איטונג).

בחברה מציינים כי מכירות הרבעון הראשון הושפעו, בין היתר, מעיתוי חג הפסח המאוחר השנה (החל ב-20 באפריל) בעיקר בתחום מוצרי הצבעים, כשחלק משמעותי מהשפעה זו קוזז במהלך חודש אפריל (לאחר תום הרבעון). לכן, מכירות הקבוצה מתחילת השנה ועד לתום חודש אפריל קטנו בשיעור זניח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

השורה התפעולית של החברה הצביעה על ירידה של 13.5% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-41.3 מיליון שקל (שיעור של 17.1% מהמכירות). בשורה התחתונה הציגה אינרום ירידה של 18% ברווח הנקי ברבעון לרמה של 25.4 מיליון שקל.

דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בהיקף של 19 מיליון שקל לבעלי המניות שלה, שיחולק במהלך יוני.

מניית אינרום  הגיבה לתוצאות בירידה של כ-2%. בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של 11% ושוויה של החברה הגיע לכ-1.3 מיליארד שקל.

אינרום מנוהלת ללא בעלת שליטה ומניותיה מוחזקות על ידי גופים מוסדיים, ביניהם אלטשולר שחם, מגדל, כלל ביטוח, פסגות והפניקס. זאת לאחר שבינואר השנה, כחמש שנים לאחר שהנפיקה אותה בבורסה, מכרה קרן פימי את יתרת החזקותיה (כ-10.5%) בחברה תמורת כ-130 מיליון שקל. בסך-הכול רשמה פימי תשואה של פי עשר על השקעתה בחברה - שהפכה לאחת המוצלחות של הקרן.

אינרום נרכשה על-ידי פימי בדצמבר 2008, תמורת כ-160 מיליון שקל, והונפקה בבורסה בחודש יוני 2014, אז מכרה הקרן ממניותיה תמורת כ-350 מיליון שקל. מאז ההנפקה ועד כה חילקה אינרום דיבידנדים בסכום מצטבר של כ-500 מיליון שקל (כולל הדיבידנד עליו הוכרז היום).

בשבוע שעבר מונה לתפקיד ממלא-מקום המנכ"ל נועם שצ'לקה, ולתפקיד יושב-ראש החברה מונה ציון גינת. שצ'לקה החליף את אלדד בן-משה, וגינת החליף את יו"ר פימי ישי דוידי.

נועם שצ'לקה ציין היום כי "בנטרול גורמים עונתיים ותקופת המעבר בה אנו נמצאים והקמתו של המפעל החדש לייצור מוצרי בטון לתשתיות תת-קרקעיות, הרי ששמרנו על יציבות בהכנסות, וזאת למרות האתגרים שעמם אנו מתמודדים בשווקי הבנייה והשיפוצים ובמחירי תשומות הייצור".