התוכניות של כחלון וליצמן למערכת הבריאות בקדנציה הבאה

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מציע להעלות את מס הבריאות • כחלון שותף לחלק מהצעותיו של ליצמן • ב-2017 עמד הגירעון המצטבר של בתי החולים הממשלתיים על 1.86 מיליארד שקל, ומשרד הבריאות נאלץ לכסות את הבור מהתקציב שלו

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מציע להעלות את מס הבריאות בחצי נקודת האחוז כדי לממן הגדלה מאסיבית של תקציבי הבריאות בשנים הקרובות. בשורה התחתונה, ליצמן מבקש להגדיל את התקציב הכולל לבריאות בסכום של עד 5 מיליארד שקלים לשנה. ליצמן אף נפגש לאחרונה עם שר האוצר משה כחלון, אך דובריהם הכחישו כי השניים דנו בתוכניות עבודה לקדנציה הבאה.

כחלון שותף לחלק מהצעותיו של ליצמן - והצעות דומות אף מופיעות במצע מפלגת "כולנו". מדובר בין היתר בהגדלת מספר מיטות האשפוז, בדגש על בתי חולים בפריפריה, בהגדלת מספר הרופאים ובחיזוק שירותי האשפוז בבית. כחלון גם אוהב את רעיון התאגוד של בתי החולים הממשלתיים ותומך במכירת קרקעות לצורך הרחבת בתי חולים, בהתאם לתוכניות לגבי בית החולים שיבא תל השומר.

את התוכנית להפיכת בתי החולים הממשלתיים לחברות ממשלתיות מקדמת רשות החברות הממשלתיות בתור פתרון ארוך טווח לקשיים הניהוליים ולגירעונות התקציביים הכרוניים המשותפים לבתי החולים. ב-2017 עמד הגירעון המצטבר של בתי החולים הממשלתיים על 1.86 מיליארד שקל, ומשרד הבריאות נאלץ לכסות גירעון זה בסכום של כ־1.62 מיליארד שקל מתקציבו השוטף.