סגירת שדרות ירושלים ביפו: העירייה תפעיל שאטל חינמי

השדרה ביפו תיסגר לתנועת מכוניות החל מיום חמישי הקרוב • שירות "יפואית" של עיריית תל-אביב יפעל במסלול מעגלי סביב השדרה הסגורה

השאטל יפואית של עיריית תל-אביב / צילום: עיריית תל-אביב
השאטל יפואית של עיריית תל-אביב / צילום: עיריית תל-אביב

סגירת שדרות ירושלים לתנועת מכוניות, בשל העבודות על הרכבת הקלה, תחל ביום חמישי הקרוב, 23 במאי, בשעות הערב. אז ייסגר הנתיב מדרום לצפון. קווי האוטובוס יעברו לרחובות יפת ושלבים המקבילים, המרוחקים מהשדרה.

במקביל, עיריית תל-אביב תתחיל להפעיל שירות הסעות חינמי במסלול מעגלי סביב השדרה הסגורה. השירות ייקרא "יפואית", ויפעל החל מיום שישי. הוא ייסע בתדירות של מדי 10 דקות, בין השעות 6:30 ל-22:00 בימי חול, בימי שישי מ-6:30 עד 16:00 ובמוצאי שבת עד 22:00.

5 מיניבוסים, עם 19 מקומות ישיבה, ייסעו לאורך המסלול, ברחובות: וולפסון/הלוחמים, נחל הבשור, נחל עוז, באר שבע, עזה, שארית ישראל, שלבים, בן צבי, דרך שלמה, בן גמליאלי, נועם, יהודה הימית, שבטי ישראל, ד"ר ארליך, ציהתל"י, הבעש"ט. התחנות אינן קבועות והנוסעים יוכלו לעצור את השאטל בכל מקום לאורך המסלול, בהרמת יד.

מסלול היפואית בשדרות ירושלים
 מסלול היפואית בשדרות ירושלים

מסלול השאטל ישולב במידע של אפליקציית מוביט. העירייה תבצע בקרה על השירות באמצעת מערכת איתוראן המותקנת המיניבוסים.

חברת דן תתחיל להפעיל קו חדש, 44, שייסע מוולפסון ליפו ומשם לתל-אביב. קו 15 של דן יחליף את קו 37 של מטרופולין, שצפוי להתבטל. קווים רבים, כמו 1, 25, 18 40 ו-42 ואחרים צפויים לשנות את מסלולם.