רובוט חכם ועוד גאדג'טים שתוכננו במיוחד לילדים שלכם

רובוטים לוחמים, מכשירים חכמים וליגה חדשה של רכבים ממוזערים הנשלטים בשלט רחוק – והכול מתוכנן, מעוצב ומותאם במיוחד לילדים ולהורים הדואגים

תשכחו משח-מט ומונופול: הילדים המתוחכמים (ובעלי האמצעים) של ימינו כבר מזמן עוברים לעולם הרובוטיקה, התקשורת האלחוטית וסימולציות המירוצים המתוחכמות. הנה כמה אופציות מעניינות למוצרים שיצאו לשוק באחרונה.

טלפון, שעון וסייענית לילדים במכשיר אחד

חברת Abardeen מהונג-קונג התמחתה בעשור האחרון בייצור סמארטפונים שמותאמים לילדים. כעת משיקה החברה מוצר חדש ומודולרי, המכונה Novus , שמשלב טלפון סלולרי, שעון חכם וסייען ביתי - בהתאם לאבזור המוצמד אליו.

בתצורה הרגילה שלו משמש המכשיר כטלפון קטן חכם עם שליטה אינטואיטיבית באמצעות גלגל מגע, שחוסך דפדוף בתפריטים מורכבים. חגורת יד מיוחדת מאפשרת לקבע את הטלפון לפרק היד ולהשתמש בו כשעון חכם. במצב הזה הטלפון/שעון מאפשר התקשרות בלחיצה אחת למספר של ההורים שנקבע מראש, שידור אות מצוקה, קבלת מסרים בקול ובטקסט, תקשורת וידיאו ועוד. בנוסף, הטלפון כולל שבב GPS ורכיב Wi-Fi , שמספקים לו יכולות איתור מרחוק, סינון ושליטה בתכנים על ידי ההורה ועוד.

כאשר הילד מגיע הביתה, חיבור הטלפון/שעון לתוך בסיס ביתי הופך אותו לסייען קולי ייעודי לילדים, שנתמך על ידי "אסיסטנט" (עוזר אישי) של גוגל ומאפשר שלל פונקציות להורדת תכנים הולמים, סנכרון ועוד. במקביל, הבסיס טוען את הטלפון ומשמש כרמקול בלוטות', שעון מעורר ויחידת תזכורות. מקור הכוח הוא סוללה של 4,400 מיליאמפר. קמפיין ההשקה של המוצר רץ כיום באתר גיוס ההמונים במחיר של כ-200 דולר לערכה מלאה למקדימים, כאשר המסירות יחלו באוגוסט.

רובוט קרב אלחוטי

"מלחמות רובוטים" הן טרנד גלובלי, שבו מועדוני חובבים ומומחי רובוטיקה מרכיבים רובוטים לוחמים שנשלטים מרחוק ושכל ייעודם לפרק זה את זה באלימות. גרסה מתונה וידידותית לילדים מציעה חברה משנזן שבסין, בדמות מיני-רובוטים "תחרותיים", עם פחות אלימות - אבל לא פחות תחכום. הרובוט, המכונה Ganker , מורכב מיחידות מודולריות עשויות אלומיניום שמתחברות באמצעות מפרקים רב כיווניים, ומונע באמצעות ארבעה גלגלים מיוחדים שיכולים לשנות כיוון.

אפליקציה לשליטה מרחוק באמצעות בלוטות' וסמארטפון מאפשרת למפעילים לשלוט בכל אחד מהמפרקים הממונעים, לווסת את מהירות ועוצמת התנועה, סוג וסגנון החבטה ועוד. את הרובוטים ניתן לצייד בנשקים ממוזערים שונים, שאינם מסוכנים לסביבה - כגון חרבות, כידון וכדומה. כל מפרק כולל בתוכו חיישן מגע, שמעניק באמצעות האפליקציה ניקוד על פגיעה מוצלחת ביריב בהתאם לאזור הפגיעה. על המפרקים ניתן להגן באמצעות לוחות שריון מודולריים.

ילדים שפחות מתעניינים במשחקים אלימים כאלה גם יכולים למצוא שימוש ברובוטים אלה, כמו משחק כדורגל ותחרות התחמקות ממכשולים על מסלול. לכל התחכום יש מחיר: כ-350 דולר ליחידה, וכמובן רצוי שגם היריבים הפוטנציאליים יוכלו להרשות לעצמם לרכוש אחד.

שעון חכם ייעודי לבני 5

לשעון חכם יש הרבה יתרונות עבור ילדי הגיל הרך ועבור הוריהם החרדתיים, אבל הורים רבים עדיין חוששים מלצייד את ילדיהם במכשיר בעל יכולות תקשורת "פתוחות". את הבעיה הזו אמור לפתור השעון הייעודי Coolpad Dyno , שמתוכנן ספציפית לילדים מגיל 5. בדומה לכמה וכמה מוצרים דומים שכבר נמצאים בשוק, השעון החדש מגיע בצבעים ידידותיים ועם רצועות צבעוניות הניתנות להחלפה, אטימות למים ועיצוב עם אלמנטים של דינוזאורים. למרות שהמכשיר נראה כמו צעצוע, הוא משמש כטלפון סלולרי לכל דבר, אך יש להורה שליטה מלאה, באמצעות אפליקציה, על המספרים שאליהם יכול הילד להתקשר או לקבל מהם שיחות.

רכיב GPS משמש לצורך איתור מתמיד של מיקום הילד, כאשר המכשיר יכול גם לשלוח להורה התרעה אם הילד יוצא מתחום האזור שהוגדר מראש, או אם הסוללה נחלשת. הילד יכול לשלוח הודעות SMS באמצעות דיבור לתוך הטלפון, ולשמוע שיחות ומסרים באמצעות רמקול פנימי חזק. השעון משווק החל מתחילת השנה במחיר של כ-150 דולר.

מכוניות אלחוטיות אלחוטיים לחובבי "דריפטינג"

דגמי רכב ממוזערים בשלט רחוק הם להיט ותיק לילדים, אבל כיום רמת התחכום שלהם שוברת שיאים חדשים. הדגמים של הסטארט-אפ הגרמני Sturmkind חושפים את "הנהגים בשלט רחוק" לרזי עולם נהיגת ה"דריפטינג" (שליטה ברכב תוך החלקה על הצד).

המוצרים של החברה, המכונים DR!FT , נראים כמו דגמי מכוניות מקובלים בקנה מידה קטן אבל בתחתית כל אחת מהמכוניות ממוקם מנגנון "היגוי" ממוזער, שנשלט מרחוק בזמן אמת באמצעות שבב בלוטות' בעל קצב העברת נתונים גבוה.

אפליקציית שליטה במכשירי אנדרואיד ואלגוריתם מתוחכם מאפשרים לשלוט במכונית בדומה למכונית דריפט אמיתית, כולל דינמיקת נהיגה של היגוי יתר עם "החלקות זנב" פוטוגניות באמצעות בלם יד, תת היגוי, תאוצה ובלימה וכדומה. המכונית מגיבה באופן פרופורציונלי לפקודות "הנהג", כאשר האפליקציה גם מייצרת היזון חוזר באמצעות רטט בסמארטפון בהתאם לביצועי הנהיגה.

אבל זו רק ההתחלה: מערך חיישנים בתחתית הרכב הממוזער קורא את פני השטח ומסוגל לזהות סימוני מסלול, קו התחלה וסיום וכדומה, ובהתאם לדווח לאפליקציה על ביצועי אמת כמו קצב ההאצה, זמני הקפת המסלול, מהירות בפועל ועוד. הנהגים יכולים לתכנת "מסלול" משלהם גם על הרצפה או על שולחן הקפה, כולל מכשולים, ולכייל באמצעות האפליקציה את הרגישות והאופי של דינמיקת הנהיגה ב"רכב" בו הם שולטים. בנוסף, האפליקציה מאפשרת להתחרות במכוניות אחרות על מסלולים שמשלבים מציאות רבודה, להשוות ביניהם ביצועים וכדומה. המוצר החל את דרכו באתר גיוס ההמונים קיק-סטרטר וכיום הוא משווק גם באתרי אינטרנט אחרים - במחיר של כ-110 יורו למכונית.