פיצוץ במשא-ומתן בין עובדי פלאפון להנהלה

העובדים לא מוכנים להמשיך המו"מ על איחוד פעילויות עם ההנהלה וקיימו אסיפת חירום

יחיאל שמן באסיפת ועד עובדי פלאפון / צילום: עובדי החברה
יחיאל שמן באסיפת ועד עובדי פלאפון / צילום: עובדי החברה

עובדי חברת פלאפון מנתקים מגע מהמהלך לאיחוד פעילויות תפעולי בחברות-הבנות בקבוצת בזק (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes). היום (ד') קיימו העובדים אסיפת חירום לאחר שיו"ר הוועד, יחיאל שמן, שלח לעובדים איגרת שבה הוא בעצם אומר שהמשא-ומתן לא מתקדם, וההנהלה מבקשת לכפות צעדים חד-צדדיים שיפגעו בעובדים.

לדבריו, מהלכים אלה יובילו ל"יצירת מציאות מסוכנת שתפגע בנו כבר בטווח הקצר. עובדי פלאפון ללא יוצא מן הכלל מפסיקים מהיום כל שיתוף-פעולה עם ההנהלה בכל הנוגע לאיחוד פעילות וסינרגיה עם החברות-הבנות בקבוצת בזק. לא יתקיימו פגישות עבודה וצוותי חשיבה עם עובדים מהחברות האחרות, לא יסופק ציוד או מענה לחברות, ואין לבצע כל פעולה של שירות, תיקון, מכירה ואספקה הקשורה באיחוד הפעילויות או החברות, הן לגורמים בתוך החברה והן לגורמים מחוצה לה".

שמן אמר עוד: "למרות ניסיונות כנים שלנו להיכנס עם ההנהלה למסלול של משא-ומתן והידברות הן בנושאים אלה והן לחידוש ההסכם הקיבוצי, גילינו לצערנו, פעם אחר פעם, כי ההנהלה אינה עומדת בהסכמים ומנסה לכפות עלינו באופן חד-צדדי מציאות מסוכנת אשר תפגע בעובדי פלאפון, ואיננו יכולים להסכים איתה. על רקע זה, כל העובדים בכל החטיבות נדרשים לחדול באופן מיידי ומוחלט מכל שיתוף-פעולה עם מהלכים הקשורים לאיחוד פעילויות וחברות-הבת. במסגרת זו, אין לקיים פגישות עבודה וצוותי חשיבה עם עובדים מהחברות האחרות, אין לספק ציוד לחברות האחרות, אין לתת מענה לחברות האחרות, ואין לבצע כל פעולה של שירות, תיקון, מכירה ואספקה הקשורה באיחוד הפעילויות או החברות, הן לגורמים בתוך החברה והן לגורמים מחוצה לה".