מניית טלרד צנחה בעקבות עוד דוח גרוע והשלימה התרסקות של 76% בשנתיים מאז ההנפקה

הכנסות החברה בתחום הפתרונות והשירותים למפעילי תקשורת צנחו ב-28%, על רקע ירידה משמעותית במכירות בצפון אמריקה

מוטי אלמליח  / צילום: שלומי יוסף
מוטי אלמליח / צילום: שלומי יוסף

מניית חברת ציוד התקשורת טלרד נטוורקס  צנחה היום בכ-16% במהלך המסחר בבורסת ת"א, לאחר שהחברה הציגה, שוב, דוחות כספיים מאכזבים.

הכנסות החברה ברבעון רשמו ירידה של 13% לעומת הרבעון המקביל ב-2018, והגיעו לרמה של 28.6 מיליון דולר, והרווח הגולמי שלה הצטמק ב-51% לרמה של כ-3.7 מיליון דולר.

טלרד מחלקת את פעילותה לשני מגזרים עיקריים: תשתיות תקשורת ו-IT, ותחום מוצרים, פתרונות ושירותים למפעילי תקשורת. ההכנסות בתחום תשתיות תקשורת ו-IT רשמו ברבעון האחרון ירידה מתונה של 1.4% לרמה של 18.2 מיליון דולר, ואילו ההכנסות בתחום המוצרים, פתרונות ושירותים למפעילי תקשורת צנחו ב-28% לרמה של 10.4 מיליון דולר בלבד, על רקע ירידה משמעותית במכירות בצפון אמריקה.

בטלרד מסבירים כי "הקיטון בהכנסות בשוק האמריקאי, גם במהלך הרבעון הראשון של 2019 , נבע בעיקרו מהעיכוב של הרגולטור האמריקאי בהטמעה והפעלה של מערכת הקצאת תדרים חדשה". עקב כך, נוצר "עיכוב במימוש הזמנות קיימות ובקבלת הזמנות חדשות" וגם "עצירת הרחבות של לקוחות קיימים עד לקבלת ההיתרים לשימוש בתדרים". כמו כן, נוצרה "הצטברות מלאים אצל מפיצים שמנעו הזמנות נוספות". החברה הוסיפה כי "לקוחות חדשים פוטנציאלים, שלהערכת החברה, ממתינים להפעלה מסחרית של מערכת התדרים במטרה לפרוס רשתות תקשורת חדשות, אמורים לבוא לידי ביטוי בהזמנות חדשות לחברה".

השורה התפעולית הצביעה על מעבר להפסד של כ-6.2 מיליון דולר ברבעון זה, לעומת רווח של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של 6.9 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 678 אלף דולר ברבעון המקביל.

טלרד, שנמצאת בשליטת קרן פורטיסימו בראשות יובל כהן (המכהן כיו"ר טלרד), הצטרפה לבורסה בתחילת יוני 2017, אז השלימה גיוס של כ-80 מיליון שקל בהנפקה ראשונית (IPO) של 24% ממניותיה, לפי שווי חברה של כ-340 מיליון שקל "אחרי הכסף". כחלק ממהלך ההנפקה מכרו פורטיסימו ובעלי מניות נוספים בחברה (דסק"ש והמנכ"ל רן בוקשפן) 24% נוספים ממניות החברה תמורת סכום דומה (כ-80 מיליון שקל).

הרבעון הראשון השנה היה האחרון בתפקיד עבור המנכ"ל רן בוקשפן, שכיהן כמנכ"ל טלרד ב-10 השנים האחרונות. החברה הודיעה בתחילת אפריל כי בוקשפן עוזב את תפקידו ויעבור לתפקיד יו"ר החברה. במקומו התמנה למנכ"ל החברה מוטי אלמליח, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל בזק בינלאומי.

כאמור, בעקבות הדוחות הגרועים צנחה היום מניית החברה והשלימה נפילה של 75% מאז שהתחילה להיסחר בבורסה. שוויה של החברה הצטמק לכ-74 מיליון שקל.

בתחילת החודש השלימה טלרד את העסקה לרכישת חברת מרמנת מהחברות אמנת וקרן סקיי. מרמנת, הפועלת בתחום ניהול והפעלת פרויקטים בשיטת מיקור-חוץ ובתחום המידע, נרכשה על ידי טלרד תמורת 97 מיליון שקל. עסקת הרכישה מומנה באמצעות הלוואות בהיקף של 77 מיליון שקל, שלקחו טלרד ומרמנת משני בנקים, ואת היתרה מימנה טלרד ממקורותיה העצמיים.

מרמנת סיימה את 2018 עם עלייה של כ-6% בהכנסותיה לעומת 2017, לכ-142 מיליון שקל, ועם רווח נקי בסך של כ-10.4 מיליון שקל, בדומה לרווח ב-2017. לחברה צבר פרויקטים בהיקף של כ-400 מיליון שקל.