אחרי הזינוק במניה: ספליטיט גייסה 75 מיליון שקל בהנפקה משנית בבורסת אוסטרליה

ההנפקה בוצעה במחיר מניה גבוה פי ארבעה מהמחיר שבו הונפקה חברת הפינטק לראשונה בבורסה האוסטרלית לפני ארבעה חודשים • מחיר המניה כיום משקף לחברה מתל אביב שווי שוק של כ-600 מיליון שקל • ספליטיט תשתמש בכספי ההנפקה להגדלת היכולות לענות על הביקושים

גיל דון, מנכ”ל ספליטיט / צילום: כדיה לוי
גיל דון, מנכ”ל ספליטיט / צילום: כדיה לוי

חברת הפינטק הישראלית ספליטיט ניצלה את העליות החדות במנייתה והשלימה הנפקה משנית בבורסה האוסטרלית. החברה גייסה בסוף השבוע שעבר 30 מיליון דולר אוסטרלי (75.2 מיליון שקל) ועשויה להגדיל את הגיוס בעוד 10 מיליון דולר אוסטרלי במסגרת הנפקה עתידית למשקיעים קיימים בחברה.

ההנפקה בוצעה במחיר של 80 סנט אוסטרלי למניה, פי 4 מהמחיר בו הונפקה החברה לראשונה בבורסה באוסטרליה רק לפני ארבעה חודשים, אם כי נמוך מהשיא אליו טיפסה בחודש מרץ, שהיה 1.62 דולר אוסטרלית. כיום מחיר המניה עומד על 76 סנט, המשקף לחברה מתל אביב שווי שוק של 240 מיליון דולר אוסטרלי - כ-600 מיליון שקל.

בחברה מציינים כי המשקיעים שהשתתפו בהנפקה המשנית הם גופים מוסדיים. בהודעת החברה נכתב כי לאחר ההנפקה הראשונית, הצמיחה של ספליטיט בשוק הייתה מהירה מהצפוי, וכי צצו הזדמנויות אסטרטגיות שעשויות להאיץ את חדירת החברה לשווקים ולהגדיל את היצע המוצרים שלה.

"רואים גידול בביקוש לפתרון הייחודי שלנו"

גיל דון, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, אמר כי "אנו נרגשים מהצפוי לספליטיט בעתיד. לאחר ההנפקה הראשונית המוצלחת, ראינו גידול בביקוש לפתרון הייחודי שלנו. ספליטיט ממשיכה לצמוח בקצב מהיר; אנו משרתים כיום מאות בתי עסק ב-27 מדינות. המגמה צפויה להמשיך, ואנו מצפים להרחיב את צוות המכירות שלנו, כמו גם את צוותי המוצר והמו"פ".

לפי הדיווח, ספליטיט תשתמש בכספי ההנפקה המשנית להגדלת היכולות שלה לענות על הביקושים הקיימים.

ספליטיט מספקת פתרון שמאפשר לצרכנים לשלם על עסקה בכרטיס אשראי במספר תשלומים, גם במדינות בהן אין אפשרות כזאת. החברה הוקמה על ידי המנכ"ל דון ושותפו אלון פייט. בראיון ל"גלובס" לפני כחודשיים אמר דון כי החברה פונה לשוק שהיקפו 4.5 טריליון דולר - "אפילו אם ניקח עשירית אחוז זה כבר 4.5 מיליארד דולר, וזאת המטרה שלנו", ציין אז דון.