מניית בזק צנחה לקראת הדוחות מחר: חשש מביצוע מחיקות נוספות

לחץ כבד נרשם במניית בזק במסחר בתל אביב, המניה צנחה ביותר מ-6% במחזור חריג • אי.בי.אי: "הכי סביר הוא שבזק תמחוק את נכס המס שלה, והמשמעות לכך היא עוד שנה ללא דיבידנדים, שיחזרו לא לפני 2022"

בזק / צילום: רויטרס
בזק / צילום: רויטרס

לקראת פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה הצפויים להתפרסם מחר (ה'), מניית בזק  צנחה בבורסה בתל אביב ב-6.5% במחזור של 140 מיליון שקל, וזאת בצל החשש כי החברה תבצע מחיקות נוספות שיגררו המשך אי חלוקה של דיבידנדים.

לפי הערכות בשוק, בזק עשויה להציג מחיקות נוספות להחזקותיה בדוחות, וכן כי בעלי מניות זרות מממשים נתחים מהחזקותיהם. צמד בעלות השליטה בבזק, בי קומיוניקיינס  ואינטרנט זהב , איבדו גם הן מערכן במסחר בתל אביב.

לירן לובלין, אנליסט התקשורת בבית ההשקעות אי.בי.אי אמר היום, כי "מה שנראה הכי סביר הוא שבזק תמחוק את נכס המס שלה, נושא שמרחף כעננה מעל החברה כבר הרבה מאוד זמן, והמשמעות לכך היא עוד שנה ללא דיבידנדים, שיחזרו לא לפני 2022".

עניין נוסף שציין לובלין הוא עדכון מדדי MSCI שבוצע אתמול, שבמסגרתם מניית בזק יצאה מאחד מהמדדים, ולדבריו, "אתמול כולם היו מוכנים לעדכון, אולם לא מן הנמנע כי יש נותרו עוד "שאריות" של החזקה שצריך להיפרד מהן".

לפני כשבוע בזק דחתה את מועד פרסום הדוחות לרבעון הראשון של 2019, וזאת "לנוכח אי השלמת הדיונים עם רשות ניירות ערך במסגרת הדיון על תשקיף החברה".