ח"כ איימן עודה עוקץ: "רה"מ אמר לי שהוא מוכן לסגת מהשטחים הכבושים"

מעל לדוכן מליאת הכנסת ולקול רעמי צחוקים של חברי הכנסת באולם סיפר עודה אמש שקיבל הצעה מנתניהו להצטרף לקואליציה וכי תמורת פסקת ההתגברות וחוקי חסינות נתניהו יבטל את הכיבוש • ל"גלובס" עודה אומר: "כנסת שבה רק נתניהו יכול להרכיב ממשלה היא כנסת שצריכה לסיים את עבודתה כמה שיותר מהר"

איימן עודה / צילום: איל יצהר
איימן עודה / צילום: איל יצהר

ח"כ איימן עודה (יו"ר חד"ש-תע"ל) סיפק אתמול לכנסת ה-21 את אחד הרגעים הקומיים ביותר בליל שהיה כולו כסיסת ציפורניים ותסכולים.

מעל לדוכן מליאת הכנסת, ולקול רעמי צחוקים של חברי הכנסת באולם סיפר עודה שקיבל הצעה מנתניהו להצטרף לקואליציה וכי תמורת פסקת ההתגברות וחוקי חסינות נתניהו ישקול לבטל את הכיבוש, ולתת שוויון אזרחי לכל אזרחי ישראל הערבים.

קטע הוידאו משעשע, אך זיקק בתוכו אמיתות מתוך השוק שנפתח אתמול במסדרונות הכנסת. קצת קודם לכן נודע שנתניהו הציע את תפקיד שר האוצר וסגן שר הבטחון למפלגת העבודה והיה מוכן לוותר על כל חקיקת התגברות וחסינות ובלבד שמפלגת העבודה תציל אותו. כעבור זמן לא רב, גם הצעות נתניהו לסיעות החרדיות, בבקשה שיסכימו לגיוס התפרסמו. כך שעודה הלם בנקודה הכאובה ביותר עבור כל אנשי הימין, האופן שבו ראש הממשלה מוותר על כל העקרונות ברגעים בהם הוא זקוק לחבל הצלה פוליטית.

בהצבעת פיזור הכנסת, הסתייעה הקואליציה בראשות נתניהו גם בכך שכל חברי הכנסת הערבים תמכו בפיזור הכנסת.

"גלובס" הספיק לשוחח עם ח"כ עוד בנוגע להצבעה אמש:

מדוע תמכתם בחקיקה המפזרת כנסת תוך זמן כה קצר?
"בכנסת הנוכחית רק נתניהו יכל להרכיב ממשלה. התלבטנו הרבה וגם בהתייעצות עם שאר סיעות האופוזיציה. בסוף הצבענו כפי שאופוזיציה מצביעה - כנסת שבה רק נתניהו יכול להרכיב ממשלה היא כנסת שצריכה לסיים את עבודתה כמה שיותר מהר. הבחירות הן הזדמנות להציע אלטרנטיבה אמיתית לימין".

האם הסיעות הערביות יתמזגו?
"מבחינת איחוד בין הסיעות - המטרה היא לקרב כמה שיותר, אנחנו יודעים שציבור הבוחרים שלנו מעוניין בשותפות. נשב ונשקול את צעדינו".