מיזוג הענק במגזר החרדי יוצא לדרך: נתיב החסד תרכוש את בר כל

כפי שנחשף ב"גלובס", רשת נתיב החסד של שמואל אטיאס תרכוש את רשת בר כל מידי הרב כרמל • רשות התחרות אישרה היום את העסקה • כתנאי להשלמת העסקה נדרשת נתיב החסד למכור 4 סניפים מתוך 45 לצד שלישי, שלושה מתוכם בבני-ברק

סניף של רשת נתיב החסד / צילום: רפי אטיאס
סניף של רשת נתיב החסד / צילום: רפי אטיאס

מיזוג הענק בשוק הקמעונאות במגזר החרדי יוצא לדרך: ל"גלובס" נודע כי רשות התחרות אישרה היום (ה׳) לרשת נתיב החסד שבבעלות שמואל אטיאס לרכוש את רשת בר כל שבבעלות הרב מנחם כרמל.

כפי שנחשף ב"גלובס", העסקה הוגשה לאישור הממונה על התחרות מאחר שמדובר בשתי רשתות שיווק דומיננטיות במגזר החרדי, כאשר ברשות דרשו מנתיב החסד לוותר על ארבעה סניפים, כך שהיא תוכל לרכוש 41 מתוך 45 הסניפים של בר כל, שלושה מתוכם בבני-ברק.

הרוכשת, נתיב החסד, מחזיקה בבעלותה רשת בפריסה ארצית ובנוסף פעילות סיטונאית משמעותית תחת השם "קשת גיבורים". לרשת יש גם מותג פרטי תחת השם "מעולה", המשווק לחנויות המגזר ומתחרה במותג "טעמן".

בענף מעריכים כי מחזור המכירות השנתי של נתיב החסד נע בין 200 מיליון ל-300 מיליון שקל. היא דומיננטית בערים בני-ברק, אשדוד, חיפה ומודיעין עלית ומונה כ-25 סניפים, חנויות קטנות ששטחן 200 עד 400 מ"ר. לפי אותן הערכות, רשת נתיב החסד צפויה להכפיל את גודלה בעקבות העסקה. כך שבהנחה שהמיזוג יצא לפועל, יחד עם הפעילות הסיטונאית שבבעלותה, היא צפויה להגיע למחזור שנתי המתקרב למיליארד שקל.

מחזור המכירות השנתי של המוכרת, בר כל, לפי הערכות גורמים בענף, נע בין 500-600 מיליון שקל, והרשת מונה כ-48 חנויות. מדובר בחנויות גדולות שמשתרעות על שטח שעשוי להגיע גם ל-1,000-1,500 מ"ר בבני-ברק למשל.