אינוויז גייסה 38 מיליון דולר נוספים ממשקיעים אנונימיים

החברה, שמפתחת מערכות רדאר לייזר לענף הרכב, הרחיבה את סבב הגיוס האחרון ל-170 מיליון דולר • מתכננת להקים קו ייצור בסין בגלל הצורך בבדיקות איכות מתקדמות

Innoviz אינוויז / צילום: דיוויד גארב
Innoviz אינוויז / צילום: דיוויד גארב

חברת אינוויז (Innoviz), שמפתחת מערכות רדאר לייזר (לידאר) מבוססות מוליכים למחצה לתעשיית הרכב, הודיעה היום (ב') על גיוס של 38 מיליון דולר נוספים לסבב הגיוס האחרון שלה. סבב הגיוס הגיע לסכום של 170 מיליון דולר, ובסך הכל גייסה החברה מאז הקמתה 252 מיליון דולר. מהחברה נמסר כי כל הכסף נכנס לקופת החברה. גורמים בשוק העריכו במרץ כי הגיוס נעשה לפי שווי של 600-550 מיליון דולר. אינוויז הוקמה ב-2016 על ידי עומר כילף, אורן רוזנצוויג, עמית שטיינברג ואורן בוסקילה. 

החברה מסרבת לחשוף את המשקיעים החדשים בטענה כי הם ביקשו להישאר בעילום שם, אך מוסרת כי מדובר הן במשקיעים פיננסיים והן אסטרטגיים, בהם קונגלומרט טכנולוגי מוכר מהמזרח העוסק בתחום המוליכים למחצה. את חלקו הראשון של סבב הגיוס הובילו שלוש קרנות סיניות, בהן קרן ההשקעות התעשייתיות SINO-BLR שהיא במימון מלא של הממשלה הסינית. בנוסף, השתתפו בסבב המשקיעים המוסדיים הישראלים הראל והפניקס.

מאז היווסדה, החברה עבדה עם חברות רכב דוגמת Magna, Harman, Aptiv ו-Hirain. בנוסף, יצרנית הרכב ב.מ.וו תחל בהתקנת גלאי הלידאר שלה בכלי רכב אוטונומיים וסמי-אוטונומיים של החברה החל משנת 2021. כיום, אינוויז מעסיקה 250 עובדים במשרדיה ברחבי העולם, מתוכם כ-225 בישראל - מתוכם 130 אנשי פיתוח והיתר אנשי אופרציה ופיתוח עסקי. בעקבות הגיוס, החברה מתכננת להתרחב בעשרות עובדים בשנה הקרובה. הגיוס ישמש גם להמשך הקמת פסי הייצור של החברה בסין, שנועדו לייצר מאות אלפי יחידות מדי שנה.

הפיתוח של אינוויז, המבוסס על חיישן לידאר מצב-מוצק בהפרדה גבוהה (High Definition Solid State LiDAR), מאפשר סריקה תלת-ממדית ממרחק ומספק בזמן אמת תמונה בדיוק גבוה של סביבת הרכב - גם בתנאי מזג אוויר קשים. המוצר הסופי קטן וזול משמעותית מפתרונות מקבילים מבוססי לייזר, תוך שיפור משמעותי בטווח וברזולוציה.

מאז הודיעה על הסגירה הראשונה של הסבב, החברה גייסה שני מומחים בתחום הראייה הממוחשבת והלמידה העמוקה: ד"ר רג'א ג'יריס, מרצה להנדסת חשמל באוני' תל אביב, ואור שימשי, ששימש כיועץ ללמידה עמוקה בחברה וכן בחברות נוספות, בהן קוואלקום וסיטי בנק.

בימים אלה, החברה מפתחת את הדור השני של החיישנים שלה, אשר יספקו טווח ראייה גדול יותר, רזולוציה גבוהה יותר, ושדה ראייה גדול יותר - אשר יספק תמונה מדויקת יותר עד פי 50 מהחיישן הקיים. החיישן הראשון שלה מיוצר בחיפה, אך בחברה טוענים כי פס הייצור לא עומד בתקן הדרוש למוצרים לנהיגה אוטונומית, ואינו מאפשר ייצור בכמויות גדולות מספיק כדי לענות על הביקושים שמקבלת החברה. לכן, את החיישן החדש אינוויז מתכוננת לייצר בסין, והיא עובדת על הקמת פסי ייצור במדינה.

"האוטומציה של קו הייצור מתחילה בישראל, וברגע שקו הייצור כאן יעבוד באופן אוטומטי לחלוטין נעביר אותו לסין", מסביר כליף. "מפעל הרכב צריך לעבור הרבה מאוד בדיקות איכות כדי לקבל אישור, ובארץ אין מפעל שעבר את התהליך הזה. מכיוון שמדובר בתהליך מאוד ארוך - ואנחנו אמורים להתחיל לעבור את תהליך הייצור כבר בשנה הבאה - אנחנו נאלצים להשתמש במפעל שכבר עבר את ההכשרה הזו. בעיניי זה חבל, וכיוון שכל כך הרבה טכנולוגיות בתחום מפותחות פה, אני חושבת שזו תהיה השקעה נכונה של המדינה להביא לפה את כל הידע הקשור לייצור.

"בזמן שהמתחרים שלנו עוד נאבקים ביכולת לפתח את החיישנים שלהם, הלידאר שלנו מגיע לישורת האחרונה שלו, וזה מכין אותנו לשלב הבא בו אנחנו מרכזים יותר מאמץ וקשב בשכבת התוכנה שנמצאת מעל הלידאר. זו השכבה שמפרשת את המידע התלת-ממדי מעל הסנסור, ויודעת לזהות גופים כמו מכוניות ואנשים. עבור חברות הרכב, הממשק בין החיישן למחשב צריך להפיק מידע שיהיה כמה שיותר קרוב לתובנה מאשר לתמונה הגולמית המתקבלת מהחיישן. בכך שאנחנו מפתחים זאת בעצמנו, אנחנו בעצם משחררים את חברות הרכב מפיתוח התוכנה הזאת בעצמן", אומר כילף.