RapidAPI גייסה 25 מיליון דולר בהובלת M12 של מיקרוסופט

החברה גייסה עד כה 37.5 מיליון דולר מאנדרסן הורוביץ, דב מורן, מריוס נכט ועוד • מספר המפתחים שמשתמשים במערכת של החברה עלה ל-1 מיליון

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

חברת RapidAPI הודיעה על גיוס של 25 מיליון דולר, בהובלת M12, קרן ההשקעות של חברת מיקרוסופט. בסבב השתתפן גם DNS קפיטל והמשקיעים הקיימים, קרן אנדרסן הורוביץ וגרין ביי קפיטל. משקיעים נוספים בחברה הם דב מורן ומריוס נכט. בסך הכל גייסה החברה עד כה 37.5 מיליון דולר. החברה הוקמה בשנת 2015 על ידי אידו ג'ינו, אז בן 18, ומיקי חסלבסקי .

החברה פיתחה מערכת שמספקת למפתחים גישה ל-APIs (ממשקי תכנות אפליקציות) וכן מסייעת להם לנהל אותם. היא מעסיקה כיום 50 עובדים ומסבב הגיוס האחרון גדל מספר ה-APIs במערכת מ-8,000 ל-10,000. מספר המפתחים שמשתמשים במערכת הוכפל בתקופה זו והגיע ל-1 מיליון.

בחברה הציגו בהודעה לעיתונות ניתוח לפיו ניהול ה-APIs על ידי המערכת שלהם מאפשר לחברה עם 20 אלף עובדים לחסוך 10 מיליון דולר בשנה (למשל, כתוצאה מכך שנחסכת עבודה כפולה). המודל העסקי של החברה בנוי מתשלום חודשי של 10 דולר לכל מפתח בארגון (חמשת המפתחים הראשונים מקבלים את הגישה למערכת בחינם).

"כמענה להתפתחות המהירה של כלכלת ה-API, חברת RapidAPI משנה את הדרך בה עסקים צומחים עם APIs ומיקרו-שירותים", אמר מוני חסיד, שותף ב-M12 ומנהל פעילות ההשקעות של מיקרוסופט בישראל, שגם הצטרף לדירקטוריון החברה. "אנחנו נלהבים לגבי הפוטנציאל של RapidAPI לשפר את האופן שבו מפתחים צורכים ממשקי תוכנה, ולהאיץ את הפרודוקטיביות שלה".