נתניהו ממנה יועץ ליוצאי בריה"מ; ליברמן: רה"מ בלחץ היסטרי

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה יועץ מיוחד לענייני יוצאי מדינות ברית-המועצות לשעבר, כחלק מהמהלכים שנועדו להעביר לליכוד את קולותיהם של דוברי הרוסית • עפ"י סקרים בתקשורת הרוסית, ליברמן מראה עלייה לקרבת 10 מנדטים

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן / צילום: חיים בורנשטיין
בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן / צילום: חיים בורנשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (ד') את עו"ד אריאל בולשטיין ליועץ מיוחד לענייני יוצאי מדינות ברית-המועצות לשעבר. המינוי הוא חלק מהמהלכים שנועדו להעביר לליכוד את קולותיהם של דוברי הרוסית, שנחשבים למצביעיו של אביגדור ליברמן. נתניהו הסביר את המינוי: "העלייה ממדינות אלה תרמה רבות להצלחת ישראל בעשורים אחרונים, אך ישנם סוגיות רבות שדורשות טיפול מיוחד. ביחד נצליח לקדם פתרונות של פנסיות, דיור ציבורי ונושאים חשובים אחרים".

בתגובה צייץ ליברמן, בטוויטר: "אתמול ראש הממשלה מינה יועצת לענייני בעלי חיים. היום לאחר פרסום הסקרים בכלי התקשורת, בהם ישראל ביתנו משיגה 10 מנדטים, מינה יועץ לענייני עולים מברית-המועצות לשעבר. זה מעיד שראש הממשלה נמצא בלחץ היסטרי, וכנראה כבר מחר נשמע עוד בשורה - יועץ מיוחד לענייני דובים בקוטב הצפוני".

היום דווח בערוץ 9 בשפה הרוסית כי הליכוד פותח בקמפיין במגזר דוברי הרוסית תחת הכותרת: "פעם עשינו פה מהפכה כשקידמנו מזרחים, כעת הגיע תורם של יוצאי ברית-המועצות. חבר'ה דוברי הרוסית - בואו לליכוד בהמוניכם, נילחם בשבילכם, ננפץ את תקרת הזכוכית".

שתי המפלגות עורכות סקרים בקרב דוברי הרוסית ולפי דיווחים בתקשורת הרוסית התוצאה מראה עליה של ליברמן לקרבת 10 מנדטים, נתון שיקשה מאוד על נתניהו להקים קואליציה בלעדיו.