בגלל המצב הפוליטי: כהונת מנהל רשות ההשקעות תוארך בפעם השלישית

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן , צפוי להאריך בימים הקרובים בפעם השלישית את משך תקופת כהונתו של נחום איצקוביץ • איצקוביץ מונה לתפקידו בידי שר התמ"ת לשעבר, שלום שמחון, בתחילת 2013 • הוא היה אמור לעזוב בחודש פברואר השנה, במלאת שש שנים לכהונתו.

עמי אפלבאום  נחום איצקוביץ, אלי כהן ואהרון אהרון / צילום: רשות החדשנות
עמי אפלבאום נחום איצקוביץ, אלי כהן ואהרון אהרון / צילום: רשות החדשנות

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, צפוי להאריך בימים הקרובים בפעם השלישית את משך תקופת כהונתו של נחום איצקוביץ, מנהל רשות ההשקעות. איצקוביץ מונה לתפקידו בידי שר התמ"ת לשעבר, שלום שמחון, בתחילת 2013. הוא היה אמור לעזוב בחודש פברואר השנה, במלאת שש שנים לכהונתו.

בעקבות הקדמת הבחירות לכנסת ה-21, שנערכו באפריל, כהן ביקש מאיצקוביץ להמשיך בתפקיד עד לסוף אותו חודש. לאחר הבחירות הוארכה כהונתו של איצקוביץ בפעם השנייה, הפעם עד סוף יוני, בתקווה שעד אז תוקם ממשלה חדשה. אלא שבמקום זאת הכנסת פוזרה, ובחודשים הקרובים לא ניתן יהיה למנות מנהל חדש לרשות ההשקעות - אחד הגופים המרכזיים של משרד הכלכלה.

הבחירות לכנסת ה-22 ייערכו בספטמבר, ועל פי ההערכות הממשלה החדשה לא תוקם עד אחרי חגי תשרי. על רקע מצב זה, ביקש כהן מאיצקוביץ להאריך את כהונתו עד לסוף נובמבר, וזה נעתר. בשבועות הקרובים ההארכה צפויה להיות מאושרת רשמית.