אחד ממייסדי פייסבוק: הרגולטורים צריכים להתנגד למטבע של החברה

כריס יוז סבור כי המטבע הדיגיטלי החדש של פייסבוק יעביר את מרבית השליטה במדיניות המוניטרית לחברות פרטיות • "אם הרגולטורים ברחבי העולם לא יפעלו כעת, ייתכן שבקרוב זה יהיה מאוחר מדי", אמר יוז, שבאחרונה אף קרא לפרק את פייסבוק

פייסבוק מציעה תחליף כסף שיהיה מבוסס על רשתות חברתיות/ צילום:  רויטרס, DADO RUVIC
פייסבוק מציעה תחליף כסף שיהיה מבוסס על רשתות חברתיות/ צילום: רויטרס, DADO RUVIC

אחד ממייסדי פייסבוק, כריס יוז, שקרא באחרונה לפרק את החברה, סבור כי ליברה, המטבע הדיגיטלי החדש של פייסבוק, יעביר את מרבית השליטה במדיניות המוניטרית מידיהם של הבנקים המרכזיים לידיהן של חברות פרטיות. יוז כתב את הדברים במאמר דעה שהתפרסם בסוף השבוע ב"פייננשל טיימס".

"אם הרגולטורים ברחבי העולם לא יפעלו כעת, ייתכן שבקרוב זה יהיה מאוחר מדי", טען יוז. הוא ציין גם שהתאגידים שינהלו את המטבע החדש, יציבו את האינטרסים הפרטיים של עצמם - רווח והשפעה - מעל לאינטרסים הציבוריים.

עד למועד פרסום הכתבה לא נענתה פייסבוק לפנייה שבה התבקשה להגיב.

ביום ג' שעבר חשפה ענקית המדיה החברתית את תוכניתה להשיק מטבע קריפטוגרפי בשם ליברה יחד עם 28 שותפות ביישות ששמה "איגוד הליברה", שיפעל מז'נבה וינהל את המטבע הדיגיטלי החדש שישוחרר לשוק במחצית הראשונה של 2020.

יוז, לשעבר שותפו לחדר של מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, קרא במועד מוקדם יותר לפיצולה של הרשת החברתית במאמר דעה שהתפרסם ב"ניו יורק" טיימס במאי. פייסבוק דחתה את קריאתו של יוז לפצל את החברה לשלושה חלקים.

רגולטורים ברחבי העולם בוחנים את התנהלותה של פייסבוק בשיתוף פרטי משתמשים, והטיפול בביטויי שנאה והפצת מידע כוזב ברשתות החברתיות. כמה מחוקקים בארה"ב עושים מאמצים לקדם חקיקה לפיצולן של חברות טכנולוגיה גדולות, וכן להכנסת שינויים בחוקים פדרליים להגנה על הפרטיות.