ארדן: הקיצוץ יפגע בביטחון הפנים של אזרחי המדינה

בישיבת הממשלה הבוקר התייחס נתניהו להחלטות התקציביות, כולל פרויקט של 800 מליון שקל, 350 מליון שקל לפרויקט הצהרונים ומימון המדינה לבתים בשני יישובים שעלו באש בגל השריפות בל"ג בעומר • ארדן וכץ מתכוונים להצביע נגד הקיצוץ הרוחבי

גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי
גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי

ישיבת הממשלה נפתחה הבוקר בירושלים בברכות לשרים החדשים: בצלאל סמוטריץ' שר התחבורה, ורפי פרץ שר החינוך. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לשניים בהלצה "ברכותיי ותנחומיי". בנוסף התייחס נתניהו למפגש הפסגה בין היועצים לביטחון לאומי של רוסיה, ארה"ב וישראל שייפגשו עמו מחר בירושלים: "זו פסגה חסרת תקדים בין שתי המעצמות, וזה שהיא מתקיימת בישראל זו הוכחה נוספת למעמדה של המדינה".

עוד התייחס נתניהו להחלטות התקציביות, כולל פרויקט של 800 מליון שקל שהוא "פרויקט ביטחוני שלא ניתן לעצור אותו". לפי פרסומים שונים מדובר בבניית המכשול התת קרקעי בדרום. עוד יאושרו היום במסגרת התקציב 350 מליון שקל לפרויקט הצהרונים, ומימון המדינה לבתים בשני יישובים אשר עלו באש בגל השריפות שארעו למחרת ל"ג בעומר.

בישיבת הממשלה הבוקר בדיון על הקיצוץ הרוחבי השתתף גם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון. נתניהו אמר לו "נשמח לשמוע את עמדתך. הצעדים ששר האוצר תיאר, בעת הזאת, ערב בחירות, הם לא דבר קל. אני לא ממעיט בזה. אין כאן משהו שעושים כלאחר יד. זה קשה, אבל זה נדרש.

"העובדה שאנחנו מתכנסים כאן בעת הזאת ומוכנים לעשות את הצעד הזה, זאת עדות לאחריות התקציבית והכלכלית של הממשלה. אנחנו צריכים כולנו להתברך בזה".

במקביל, שני שרים בולטים יצביעו נגד הקיצוץ הרוחבי. השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בכניסה לישיבת הממשלה כי "הקיצוץ אמנם נועד לממן פרויקט ביטחוני, אך הקיצוץ המושת על המשרד לביטחון פנים הוא בפרופורציה גדולה מדי והוא יפגע בביטחון הפנים של אזרחי המדינה ולכן אתנגד להצעה.

"אם יאושר הקיצוץ, תופסק בניית תחנות משטרה בישובים ערבים, יופסק תקצוב אזור ירושלים, וגם יבוטלו משמרות הזהב והצטיידות במצלמות גוף. אני מקווה שיהיה שינוי מהותי בהצעת האוצר".

שר נוסף שיצביע נגד הקיצוץ הרוחבי הוא שר העבודה והרווחה חיים כץ. אתמול אמר כץ "אני לא מאפשר למשרד האוצר לפגוע בעצמאות הביטוח הלאומי, ראש אגף התקציבים מוביל פגיעה קשה במשרד הרווחה.

"כנראה שאגף התקציבים חושב שהוא יכול להזיק לכל האוכלוסיות המוחלשות כי הם לא מסוגלים להקים קול צעקה. הקיצוץ במשרד הרווחה הוא בלי שום פרופורציה לכל משרד אחר, הם רוצים להחזיר את המשרד ארבע שנים אחורה. מקצצים לנו הרבה מעבר למה שעושים במשרדים אחרים."