לאחר תהליך התייעלות: קליקטייל הישראלית נמכרת לחברה צרפתית

קליקטייל, שפועלת בתחום של חוויית משתמש, נמכרה לחברת קונטנטסקוור בעסקת מזומן ומניות • סכום הרכישה לא נחשף • קליקטייל גייסה בחודשים האחרונים 25 מיליון דולר נוספים ופיטרה 20 עובדים, במטרה לעבור לרווחיות

שלומי חגי, מנכ"ל קליקטייל / צילום: עידו שחם
שלומי חגי, מנכ"ל קליקטייל / צילום: עידו שחם

חצי שנה לאחר מינוי המנכ"ל החדש ופיטורי 20 עובדים בישראל, קליקטייל הישראלית נמכרת לחברת קונטנטסקוור (Contentsquare) הצרפתית. סכום הרכישה אינו ידוע, ולפי גורמים בתעשייה, העסקה כוללת תשלום במזומן ובמניות. שתי החברות פועלות בתחום של ניתוח חוויית המשתמשים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות. המטרה היא לעקוב אחר פעילות הגולשים - מתנועות העכבר שלהם ועד פעילותם בפועל - כדי להבין את הפסיכולוגיה של התנהגות הגולשים.

במהלך השנים גייסה קליקטייל 90 מיליון דולר, ובעלי המניות המרכזיים שלה הם הקרנות הזרות KKR ואמדיאוס. מתוך סכום ההשקעה, 25 מיליון דולר גויסו בחודשים האחרונים והם נועדו ככל הנראה כדי לתת לחברה אורך נשימה עד שתשלים את המעבר לרווחיות. העובדה כי העסקה משולבת מניות מספקת למשקיעים הזדמנות להשביח את ההשקעה שלהם. קונטנטסקוור גייסה עד כה סכום של 120 מיליון דולר.

קליקטייל הוקמה לפני 13 שנים על ידי ד"ר טל שוורץ, המשמש כיו"ר החברה, ואריק יבילביץ', והיום מנוהלת על ידי שלומי חגי, שקודם לכן שימש כסמנכ"ל הכספים של החברה. שתי החברות רושמות הכנסות של עשרות מיליוני דולרים, אך נראה כי המבנה הפיננסי של החברה הישראלית פחות טוב, וחגי מספר כי בחודשים שלו בתפקיד הוא השקיע בצמצום הוצאות והעברת החברה לרווחיות. כמו כן, לא ידוע מה שיעורי הצמיחה של שתי החברות. החברה מעסיקה כ-190 עובדים, 130 מהם ברמת גן והיתר במשרדים בניו יורק, סן פרנסיסקו ולונדון.

קליקטייל עשתה בשנים האחרונות שינוי אסטרטגי ועברה מלקוחות בינוניים וקטנים (SMB) ללקוחות גדולים (אנטרפרייז). זאת בשל מגבלות טכנולוגיות ומודל עסקי מבוסס שירותי ייעוץ אנושי, שפחות מתאימים לחברות גדולות. היום יש לחברה כ-300 לקוחות, מחציתם הם עסקים גדולים. הכנסותיה הכנסותיה מגיעות לעשרות מיליוני דולרים בשנה. בראיון באוגוסט 2017 אמר המנכ"ל הקודם תובל שומוט כי שיעור הצמיחה השנתי של החברה יגיע ל-40%-50% ובתוך שנתיים יגיעו ההכנסות שנתיות לרמה של 100 מיליון דולר - אך החברה לא עמדה ביעד הזה.

חגי מביע אופטימיות לגבי החברה הממוזגת, ומציין כי בעוד שקליקטייל משיגה את רוב ההכנסות שלה מארה"ב, החברה הצרפתית פועלת בעיקר באירופה. הוא מציין כי החברה המאוחדת תשרת 600 לקוחות, ש-30% מהם נמנים על חברות פורצ'ן גלובל 100. בין לקוחות קליקטייל יש את חברות דל, טי-מובייל ו-רויאל בנק אוף סקוטלנד, וקונטנטסקוור מספקת את הפתרונות שלה לחברות כמו פולקסווגן ורשת הטיפוח Sephora.

חגי ימשיך לנהל ולהוביל את הפעילות בישראל ובראש החברה המשולבת יעמוד מנכ"ל קונטנטסקוור, ג'ונתן צ'רקי. הפעילות של קליקטייל לא תכלול רק פיתוח, אלא תכלול גם customer success, מכיוון שהם לא רוצים לאבד לקוחות כתוצאה מהמיזוג. החברות יחלו לפתח מוצר משולב, שיכולל את הטכנולוגיה של שתיהן. 

קליקטייל

מייסדים: ד"ר טל שוורץ ואריק יבילביץ'

שנת הקמה: 2006

מנכ"ל: שלומי חגי

בעלי מניות מרכזיים: KKR ואמדיאוס

הכנסות: עשרות מיליוני דולרים

מספר עובדים: 190, מתוכם 130 בישראל