עתירה: לבטל את החלטת ביה"ד של הליכוד לאשרר את מיזוג סיעת כולנו

העתירה הוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א ע"י שני חברי כנסת מהליכוד, מיכל שיר ואריאל קלנר, שהיו ממוקמים במקומות 29 ו-34 בהתאמה ברשימת הליכוד לכנסת ה-21 • מבקשים גם להורות לליכוד כי קביעת שריונים בהמשך או כל שינוי ברשימה חייבים להיעשות במרכז הליכוד בלבד

בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

שני חברי כנסת מהליכוד, מיכל שיר ואריאל קלנר, שהיו ממוקמים במקומות 29 ו-34 בהתאמה ברשימת הליכוד לכנסת ה-21, עתרו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד החלטת בית הדין של הליכוד לאשרר את מיזוג סיעת כולנו לתוך הליכוד.

כזכור, יממה לפני פיזור הכנסת ה-21 העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו החלטה במזכירות הליכוד (גוף קטן יחסית המורכב מחברי הכנסת של המפלגה ונציגים נוספים) לשריין ארבעה מקומות ברשימת הליכוד לכנסת לכל ארבעת חברי סיעת כולנו. כך, משה כחלון, אלי כהן, יפעת שאשא-ביטון ורועי פולקמן יהיו במקומות 5, 15, 29 ו-35 ברשימה לכנסת.

בנוסף התחייבו בליכוד להעביר את החוק הנורווגי המורחב, לפיו ארבעה שרים של המפלגה יתפטרו, וכך ייכנסו ארבעה חברים נוספים ברשימה כדי לפצות את מועמדי הליכוד הנמצאים במקומות האחרונים.

אולם חוקת הליכוד מחייבת קבלת החלטה מן הסוג הזה במרכז המפלגה, גוף המונה 3,300 חברים, ולא במזכירות התנועה. הסעיף המחייב אישור מיזוג עם ישות פוליטית אחרת מסונדל היטב, כך שלא ניתן לשנותו אלא ברוב מיוחס.

מספר פעילים של הליכוד וגם חברי הכנסת עתרו לבית הדין של התנועה, ובהחלטת השופט קליינר נקבע כי נוכח הנסיבות וסד הזמנים, לא הייתה לתנועת הליכוד הברירה אלא לאשר את ההחלטה.

מזכירות הליכוד אף אישרה ויתור על עריכת פריימריז לראשות המפלגה וצילום מצב של כל שאר הרשימה לכנסת.

בעתירה, באמצעות עו"ד שמחה רוטמן, טוענים שיר וקלנר כי יש לבטל את החלטת מזכירות הליכוד ולהצהיר כי כל הסכם שנכרת בין הליכוד לבין ארבעת חברי הכנסת של כולנו - בטל.

עוד הם מבקשים להורות לליכוד כי קביעת שריונים בהמשך או כל שינוי ברשימת הליכוד חייבים להיעשות במרכז הליכוד בלבד.

את הרשימות להתמודדות לכנסת ה-22 יש להגיש עד ליום 1 באוגוסט 2019.