מייזל ושטייברג הגישו הצעה מעודכנת לרכישת אפריקה ישראל

שתי הקבוצות האחרונות להגיש הצעות - חברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר וחברת קולרידג' של לארי מייזל, ממשיכות במגעים עם חברי הנציגות והנאמנים, וזאת למרות שהצעות קודמות שהגישו שתי אלו נדחו בידי נציגות המחזיקים • היום מייזל ושטייברג הגידו הצעה לרכוש 20% ממניות אפריקה ישראל תמורת 100 מיליון שקל, ולקבל אופציה לרכישת עד 45% נוספים מהחברה תמורת 260 מיליון שקל

לארי מייזל / צילום: רויטרס
לארי מייזל / צילום: רויטרס

נמשכים המגעים בין נאמני איגרות החוב של חברת אפריקה  ישראל ונציגות מחזיקי האג"ח, לבין המשקיעים השונים שמעוניינים ברכישת החברה באמצעות הסדר חוב כולל.

שתי הקבוצות האחרונות להגיש הצעות - חברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר וחברת קולרידג' של לארי מייזל, ממשיכות במגעים עם חברי הנציגות והנאמנים, וזאת למרות שהצעות קודמות שהגישו שתי אלו נדחו בידי נציגות המחזיקים. בנוסף, ממשיכים חברי הנציגות ונאמנים במגעים מול גורמים נוספים, ובהם חברת שפיר הנדסה שבשליטת משפחת שפירא, אולם מגעים אלו טרם הבשילו לכדי הגשת הצעה מחייבת.

היום פרסמה קולרידג' הצעה מעודכנת למחזיקי אג"ח אפריקה, אותה היא מגישה גם הפעם בשיתוף עם יזם הנדל"ן מייקל שטייברג. במסגרת ההצעה הנוכחית, מציעים מייזל ושטייברג לרכוש 20% ממניות אפריקה ישראל תמורת 100 מיליון שקל, ולקבל אופציה לרכישת עד 45% נוספים מהחברה תמורת 260 מיליון שקל. לדברי המציעים, הרכישה תתבצע במסגרת הסדר חוב כולל לאפריקה ישראל, כאשר ביתרת המניות יחזיקו מחזיקי האג"ח.

עוד מציינים מייזל ושטייברג, כי במועד השלמת ההסדר תכלול אפריקה ישראל את ההחזקות בדניה סיבוס ובאפריקה מגורים, את הקרקעות בסביון, וכן 110 מיליון שקל במזומן שמיועדים בעיקר לתשלום החוב למס ההכנסה שמסתכם בכ-70 מיליון שקל.

מההצעה עולה, כי מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל יקבלו כאמור את הסכום במזומן, את הסכום שייוותר בקופת החברה, את מניות אפריקה ישראל וכן איגרות חוב חדשות בהיקף של 180 מיליון שקל. בתמורה, יוותרו המחזיקים על האג"ח הקיימות בידיהם כיום.