יו”ר הכנסת הודיע: הניסון לבטל את הבחירות נקבר סופית

יולי אדלשטיין צייץ בטוויטר כי ניסה למנוע את הבחירות ולחסוך מיליארדים למדינה אך לא כל הגורמים שיתפו פעולה והיוזמה נכשלה

יולי אדלשטיין / צילום: דוברות הכנסת,
יולי אדלשטיין / צילום: דוברות הכנסת,

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע היום (ד') שהוא מוותר על היוזמה לביטול חוק פיזור הכנסת. לפני שבוע ניסה יו"ר הכנסת לשכנע גורמים בזירה הפוליטית לבטל את מערכת הבחירות, זאת על אף שבעת ההצבעה על חוק פיזור הכנסת ב-29 במאי, אדלשטיין היה בין 74 ח"כים שתמכו בפיזור הכנסת בזמן שהגירעון הגדול ועלות הבחירות היו ידועים. 

היום הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בימים האחרונים ביקשתי לקדם עבורכם, אזרחי ישראל, את ביטול הבחירות המיותרות הללו ולחסוך לכם מיליארדים. לצערי לא כל הגורמים שיתפו פעולה ולכן לא נוכל לבטל את הבחירות".

אולם הוויתור על היוזמה אינו נובע אך ורק מגורמים שלא שיתפו פעולה, אלא מכך שהמהלך נתפס כבעייתי ואף מסוכן מבחינה חוקתית, תוך שהוא יוצר תקדים לחקיקה בידי הכנסת ה-21, על אף שזו אותה הכנסת שפיזרה את עצמה ובכך כמעט ורוקנה מידיה את סמכויות החקיקה.

יצויין שהיועץ המשפטי של הכנסת התכוון לבדוק את היתכנות המהלך, אולם מיד עם פרסום הכוונות הרציניות לבטל את הבחירות, נאמר בלשכת היועץ המשפטי לכנסת שכתיבת חוות דעת מקצועית בנושא תיקח זמן, כיוון שמדובר בנושא מאוד מורכב. עד לרגע זה לא פורסמה חוות הדעת המשפטית, שבפני עצמה עשויה להעלות שאלה חוקתית חשובה - מה הן סמכויות החקיקה של כנסת הנמצאת בתקופה שאחרי פיזורה.

בכחול לבן הגיבו: "היה ספין וראו, איננו עוד".

ח"כ יאיר לפיד הגיב גם הוא וצייץ: "אתה רוצה לחסוך הרבה יותר מיליארדים יולי? בוא נקים ממשלת אחדות בלי ביבי שלא תכנע לסחטנים".