רגע לפני הקפאת שכ"ד בברלין: ADP רושמת עלייה בשווי הנכסים

שווי תיק נכסי הנדל"ן להשקעה של החברה המוחזקת ADO פרופרטיז הפועלת בברלין קפץ ב-260 מיליון אירו מתחילת השנה • לפי מעריך שווי חיצוני, נכון לסוף יוני שווי תיק הנכסים מוערך בכ-4.3 מיליארד אירו

בנייני מגורים בשכונת שרלוטנבורג בברלין / צילום: Fabrizio Bensch, איל יצהר
בנייני מגורים בשכונת שרלוטנבורג בברלין / צילום: Fabrizio Bensch, איל יצהר

הזינוק החד במחירי הדיור שחווה בירת גרמניה ממשיך להיות משתלם רגע לפני האפשרות להקפאת שכר הדירה בברלין וירידה חדה בשווי הנכסים בעקבות כך. חברת איי.די.או גרופ  (ADO) דיווחה הבוקר (א') למשקיעים כי שווי תיק נכסי הנדל"ן להשקעה של החברה המוחזקת, ADO פרופרטיז (ADP) הפועלת בברלין, מוערכים נכון לסוף יוני בכ-4.3 מיליארד אירו.

מדובר בנתון המשקף עלייה של 260 מיליון אירו לעומת הערכת השווי שצורפה לדוחות השנתיים של 2018. צריך לציין כי מדובר בטיוטא ראשונית ולא מחייבת שנערכה במסגרת עריכת הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה. 

ADO פועלת בברלין, בירת גרמניה, באמצעות החברה המוחזקת ADO פרופרטיז (ADP), שנהנתה בשנים האחרונות מהשגשוג בתחום הנדל"ן המניב לדיור בעיר, ואף רשמה כמה שערוכי נכסים בהיקף מצטבר של מאות מיליוני אירו.

איי.די.או, שנסחרת כיום בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1.6 מיליארד שקל, ספגה ירידה של יותר מ-20% בחודש האחרון. צניחת המניה התחילה בעקבות דיווחים כי הסנאט של ברלין צפוי לנקוט בצעד חסר-תקדים בניסיון להתמודד עם עליית מחירי השכירות בעיר בשנים האחרונות, ואימץ מסמך עקרונות הקורא להקפיא את שכר הדירה שגובים בעלי הדירות בברלין ב-5 השנים הקרובות. מסמך העקרונות צפוי להיות הבסיס להצעת חוק הצפוי להיות תקף לשנים 2020-2025.