חדשות הקנאביס: תמדא השלימה את המיזוג עם RCK מקיבוץ רוחמה

RCK עוסקת בשלב הפעילות שקודם לשתילת הקנאביס וגידולו בחממות

חוות גידול קנאביס בצפון הארץ / צילום: רויטרס, Amir Cohen
חוות גידול קנאביס בצפון הארץ / צילום: רויטרס, Amir Cohen

חברת השלד תמדא  הודיעה היום כי השלימה את המיזוג עם חברת ריבוי הקנאביס RCK. החברה מקיבוץ רוחמה עוסקת בשלב הפעילות שקודם לשלב שתילת הקנאביס וגידולו בחממות. היא מפתחת זני קנאביס שונים על ידי הכלאות, ומוכרת את השתילים שפיתחה לחברות. תחום זה נחשב לעתיר ידע בתעשיית הקנאביס. החזון של החברה הוא לייצר לראשונה בתעשיית הקנאביס זרעים יציבים, כלומר זרעים שתמיד נותנים את אותה התוצאה.

בשוק הישראלי רוב החברות הוותיקות משתמשות היום בשתילים שפיתחו בעצמן. עם זאת, החברות החדשות הנכנסות לתחום תצטרכנה שתילים חדשים. כרגע יצוא של שתילים מישראל אסור ואינו נכלל בחוק היצוא המתוכנן, אך החברה תוכל לקחת את הידע העקרוני שלה, גם אם לא את השתילים עצמם, ולהקים על בסיסו פעילות ריבוי וגידול שתילים בחו"ל. כמו כן בכוונת החברה להקים בהמשך חוות גידול תוך שימוש בשתילים ובזרעים שפיתחה בעצמה.

רוצה לגייס בהנפקה 10 מיליון שקל

בעסקה יקבלו בעלי המניות ב-RCK כ-65% מהחברה, אך יוכלו להגדיל את חלקם בהינתן הכנסות של מעל 30 מיליון שקל. נכון לסוף 2018 (הדוחות האחרונים שצורפו) אין לחברה הכנסות, ברשותה 1.1 מיליון שקל במזומן והיא שרפה ב-2018 כ-3.2 מיליון שקל לפעילותה השוטפת.

תמדא נסחרת לפי שווי של 25 מיליון שקל, לאחר עלייה של 154% מתחילת השנה. החברה, שנמצאת ברשימת השימור, מתכוונת לבצע הנפקת זכויות והנפקה לציבור כדי לגייס 10 מיליון שקל לקופתה, תנאי מתלה לעסקה, וכן כדי לעמוד בדרישות פיזור ההחזקות.

תמדא נמצאת בשליטת חברת החיתום איפקס הנפקות (84%), אשר תנהל גם את ההנפקה לציבור תמורת עמלה. בעקבות בקשת רשות ני"ע הבהירה החברה בדיווחיה כי לא בוצע הליך תחרותי לבחירת המפיץ בהנפקה, אולם החברה קיבלה חוות דעת חיצונית לפיו התנאים הוגנים.