שגריר בריטניה לארה"ב התפטר לאחר שהודלף כי לעג לממשל טראמפ

שגריר בריטניה לארה"ב, קים דארוך, התפטר היום בעקבות הדלפת דברים קשים שאמר וכתב על ממשל טראמפ לעיתונות הבריטית • "אנחנו באמת לא מאמינים כי הממשל הזה הולך להיות יותר יותר נורמלי", כתב דארוך באחד המברקים הסודיים של השגרירות • דונלד טראמפ לא נותר אדיש וכבר הספיק לכנות את השגריר לשעבר "בחור טיפש מאוד"

שגריר בריטניה בארה"ב לשעבר, קים דארוך, נפגש עם סטיב באנון / צילום: קרלוס באריה, רויטרס
שגריר בריטניה בארה"ב לשעבר, קים דארוך, נפגש עם סטיב באנון / צילום: קרלוס באריה, רויטרס

שגריר בריטניה לארה"ב, קים דארוך, התפטר היום (ד') בעקבות הדלפת השיחות הפרטיות והמברקים הסודיים בהם הוא כינה את ממשל טראמפ "לא תפקודי באופן ייחודי" ו"כושל". הדלפת השיחות פורסמה על ידי עיתון בריטי ביום ראשון האחרון וגררה מהומה בתקשורת הבינלאומית, במקביל לכעס עז מצד הממשל האמריקאי על הלשון החדה בה השתמש דארוך.

"אנחנו באמת לא מאמינים כי הממשל הזה הולך להיות יותר יותר נורמלי", נכתב באחד המברקים, "הוא מגושם דיפלומטית ולחלוטין בלתי צפוי".

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הגנה על השגריר דארוך ואמרה כי יש לה אמונה מלאה בו, אך דארוך עצמו אמר בהצהרה לתקשורת כי "המצב הנוכחי הופך את זה לבלתי אפשרי עבורי להמשיך את תפקידי".

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, הגיב לשיחות המודלפות ביום שני האחרון ואמר כי גם בארה"ב לא חושבים גבוהות על השגריר האמור. אתמול הנשיא אף כתב בטוויטר כי ארה"ב "לא תתייחס אליו יותר". "בחור טיפש מאוד", הוסיף טראמפ בציוצו.

במכתב ההתפטרות שלו כתב דארוך כי הוא רצה לשים סוף לספקולציות בנוגע להמשך כהונתו כשגריר: "למרות שתפקידי לא היה אמור להסתיים עד סוף השנה, אני מאמין כי בנסיבות הנוכחיות המסלול האחראי הוא לאפשר מינוי שגריר חדש לארה"ב".

בממשל הבריטי מתגברות הקריאות לפתוח בחקירה על מנת לבדוק כיצד מזכרים ושיחות דיפלומטיים דולפים לציבור הרחב בעוד דארוך עצמו שיבח את ה"מקצועיות והיושרה של השירות הציבורי בבריטניה".