מחריפים העיצומים במשרד החוץ והביטחון: לא יטפלו בנסיעות רה"מ נתניהו

ועדי העובדים הודיעו על ההחרפה בעקבות הקיצוץ בתקציבי המשלחות בחו"ל • במשרד הביטחון מתכוננים לא לטפל בבקשות של חברות הקשורות לקבלת רישיונות שיווק ורישיונות יצוא של מערכות נשק • יו"ר ועד העובדים של משרד החוץ: "לא נסכים לפגיעה של האוצר"

דנה בנבנישתי / צילום: ועד עובדי משרד החוץ
דנה בנבנישתי / צילום: ועד עובדי משרד החוץ

ועדי העובדים במשרדי החוץ והביטחון הודיעו היום (ה') על החרפת העיצומים, בעקבות הקיצוץ בתקציבי המשלחות בחו"ל: עם הרחבת העיצומים, ועד עובדי משרד החוץ הנחה את נציגויות המשרד ברחבי העולם לא לטפל בנסיעות שמתוכננות בקרוב לראש הממשלה בנימין נתניהו, במספר מדינות בעולם וזאת עד להודעה חדשה.

מדובר בהכנות לוגיסטיות לקראת ביקוריו המתוכננים של ראש הממשלה, כמו גם היערכות לקראת פגישותיו המדיניות שמתוכננות באותם ביקורים. בנוסף, עובדי משרד החוץ לא ינפיקו דרכונים דיפלומטיים חדשים לשרים ולחברי כנסת, וכן גם לא לשליחים מטעם המדינה.

עובדי משרד הביטחון, שבשבועות האחרונים שיבשו במסגרת אותם עיצומים את הטיפול בהיתרי היצוא של החברות הביטחוניות, מתכוונים להחריף אף הם את העיצומים: בכוונתם לא לטפל בבקשות של החברות הקשורות לקבלת רישיונות שיווק ורישיונות יצוא של מערכות נשק, מתוקף החוק לפיקוח על היצוא הביטחוני.

העיצומים של עובדי המשרדים החלו לפני כשלושה שבועות, בעקבות הקיצוץ בתקציבי האירוח שעומד לרשות מאות שליחים של המדינה לחו"ל. קיצוץ זה, בא בעקבות הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה. מאז שפתחו בעיצומים קיימו ועדי העובדים במשרדי הממשלה מו"מ עם ראשי האוצר בניסיון להסדיר את המחלוקת.

אמש, פגישת משא ומתן שהתקיימה בין הצדדים התפוצצה על רקע מחלוקות בנושא ובמטה המאבק המשותף שהקימו הוועדים אמרו ל"גלובס" כי המו"מ נקלע למבוי סתום: "שליחי המדינה בחו"ל פועלים ללא לאות לביצוע מעמדה וחוסנה של המדינה", אמרה הבוקר יו"ר ועד העובדים של משרד החוץ, דנה בנבנישתי, "פעילותם של השליחים בחו"ל מניבה לישראל הישגים בתחום יחסי החוץ, הביטחון והכלכלה ולא נסכים לפגיעה של האוצר בכלי העבודה החיוניים של השליחים או בתנאי העסקתם".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "כדי לעמוד במסגרת התקציב לשנת 2019 ובמטרה לבצע שינוי בסדרי העדיפויות לצורך מימון פרויקט ביטחוני וסבסוד מסגרות לימודיות בשעות אחר הצהריים, הממשלה אשרה הפחתה בסך 1.2 מיליארד שקל מתקציבי משרדי הממשלה. ההפחתה חלה על כל משריד הממשלה".