קובי הבר מודיע למנהלי ביטוח ישיר שהוא לא שב ללאומי: "אין בדעתי לעזוב; אני איתכם"

מנכ"ל חברת הביטוח שלח ממסר להנהלת ביטוח ישיר, שבו הוא מבהיר כי על אף השמועות כי הוא מועמד לתפקיד מנכ"ל לאומי אינן נכונות • "אין בדעתי לעזוב באמצע תהליכים ומהלכים שהתחלנו, ביחד, רק לפני שנה"

קובי הבר / צילום: איל יצהר
קובי הבר / צילום: איל יצהר

רגע לאחר שדירקטוריון בנק דיסקונט בחר באורי לוין למנכ"ל ובהמתנה להכרעה דומה של דירקטוריון הפועלים, מתברר שהרשימה של המועמדים בבנק לאומי קצרה יותר ממה שבורסת השמות בשוק גורסת. לידי "גלובס" הגיעה ממסר שקובי הבר, מנכ"ל חברת הביטוח איי.די.איי, המוכרת לציבור הרחב כ"ביטוח ישיר", שלח להנהלה שלו, ובו הוא מבהיר כי מבחינתו הוא כלל לא עומד על הפרק לתפקיד מנכ"ל בנק לאומי.

"בתקופה האחרונה הולכות ומתרבות השמועות והכתבות על מועמדות אפשרית שלי לתפקיד מנכ״ל בנק לאומי. בשל היותי בכיר לשעבר בבנק, השמועות הללו נראות טבעיות והגיוניות. הבעיה היחידה היא שאף אחד לא שאל לדעתי...", כתב הבר, שאף שוחח עם בעלי השליטה בקבוצת ביטוח ישיר, משפחת שנידמן.

עוד הוא כתב להנהלת חברת הביטוח כי "לפני כשנה הצטרפתי לקבוצת ביטוח ישיר ונחשפתי לקבוצה נפלאה, עובדים מצוינים, הנהלה איכותית ובעלים שהם מקצועיים, מבינים ומאפשרים, כל זאת בתקופה ובתחום רווי אתגרים. אין בדעתי לעזוב באמצע תהליכים ומהלכים שהתחלנו, ביחד, רק לפני שנה, ובדעתי להישאר לצדכם לעוד תקופה ארוכה, להרחיב את פעילות הקבוצה ולשרת בנאמנות את לקוחותיה, עובדיה ובעלי המניות. או בקיצור: אני איתכם".

הבר הגיע לביטוח ישיר לאחר שמילא תפקידים בכירים מאוד בבנק לאומי, שהאחרון בהם ראש החטיבה העסקית. בעבר, קודם להצטרפותו ללאומי, הוא היה ראש אגף תקציבים באוצר. שמו נקשר לאחרונה כמועמד ראוי לתפקיד מנכ"ל לאומי, לאחר שהמנכ"לית רקפת רוסק עמינח, הודיעה על פרישה.

כך או כך, בשבוע שעבר מונתה ועדת איתור של דירקטוריון לאומי, שבראשות היו"ר הנבחר של הבנק סאמר חאג' יחיא, שאמורה לבחור במנכ"ל הבא של הבנק. לפי שעה בורסת השמות כוללת גם שני מנהלים פנימיים ראויים, כגון חנן פרידמן ואבנר מנדלסון, וסביר שהיא תתרחב.