דניאל בירנבאום מפנה את תפקיד מנכ"ל סודהסטרים לאייל שוחט

דניאל בירנבאום יעבור לתפקיד יו"ר החברה, שנמכרה לפני כשנה לפפסיקו • שוחט מכהן בשנתיים האחרונות כמשנה למנכ"ל סודהסטרים

כמעט שנה חלפה מאז שנודע שחברת פפסיקו רכשה את יצרנית מערכות ההגזה סודהסטרים הישראלית בכ-3.2 מיליארד דולר, והיום הודיע דניאל בירנבאום על פרישתו מתפקיד המנכ"ל ומעבר לתפקיד יו"ר. "לאחר 12 שנים מדהימות אתכם, ואחרי השלמת שנת האיחוד עם פפסיקו, החלטתי לקחת צעד אחורה מהניהול היומיומי של סודהסטרים. לבקשת מנכ"ל פפסיקו, אני עובר לתפקיד יו"ר ואמסור את שרביט הניהול לאייל שוחט, המשנה למנכ"ל". כך, כתב הבוקר בירנבאום במייל ששלח לעובדות ועובדי החברה.

"עבורי, זהו סיומו של פרק חשוב וארוך בחיי. במבט לאחור על שתיים עשרה השנים שעברו, אני מתרגש לראות כמה השגנו יחד: יצרנו מקומות תעסוקה עבור 3,500 משפחות. הפרחנו את הנגב והפכנו למעסיק הגדול ביותר של בדואים בארץ. הוכחנו כי שלום בין ישראלים לפלסטינים הוא אפשרי. הצלנו את העולם ממיליארדים של בקבוקי פלסטיק והפכנו למותג מספר 1 של מים מוגזים בעולם. והכל בגאווה ישראלית עם דגל ישראל מוטבע על גבי 70 מיליון מוצרים בשנה", כתב בירנבאום וסיכם במילות תודה ובמשפט - "מעטים האנשים שיכולים לומר זאת בימי חייהם. אוהב אתכם מאוד".

כאמור, לנעליו של בירנבאום יכנס בספטמבר אייל שוחט (45), המכהן בשנתיים האחרונות כמשנה למנכ"ל. שוחט הצטרף לסודהסטרים בשנת 2010 כסמנכ"ל לעניינים משפטיים טרם הנפקתה בנאסד"ק, בהמשך מונה למנהל הפיתוח העסקי של החברה. שוחט הגיע לסודהסטרים לאחר ששימש כסגן נשיא לעניינים משפטיים בפרוטרום.

בירנבאום מכהן כמנכ"ל סודהסטרים משנת 2007 לאחר שנרכשה על ידי קרן פורטיסימו במליוני דולרים בודדים. הוא שיקם את החברה ותרם להצלחתה עד מכירתה בסוף 2018 לתאגיד העולמי פפסיקו עבור כ-3.2 מליארד דולר. נזכיר, כי פפסיקו ביקשה להשאיר את בירנבאום בחברה ולשם כך שילמה לו מענקים בהיקף של 34 מיליון דולר: ערב המיזוג התחייבה פפסיקו לשלם לו מענק במזומן בגובה 4 מיליון דולר וכן מענק הוני בגובה עד 10 מיליון דולר לפני מס, שיבשיל לאורך שלוש שנים. בנוסף נודע כי בירנבאום יקבל מענק הוני של עד 20 מיליון דולר לפני מס - בכפוף לעמידה ביעדי ביצוע, שיבשיל לאורך תקופה של שלוש שנים.

עוד בשלבי המכירה עמד בירנבאום על כך שפפסיקו תתחייב להשאיר את המפעל של סודהסטרים בישראל למשך לפחות 15 שנים נוספות, וכן דאג למענקי בונוסים לכלל עובדות ועובדי המפעל. בחודש מרץ פורסם כי בירנבאום מצטרף גם לגל הקנאביס - הוא משקיע כ-2 מיליון שקל בחברת טכנולוגיות הקנאביס Seedo, ואף מונה כחבר מועצת המנהלים של החברה.