קמפיין הליכוד במגזר הרוסי מתניע; נתניהו: "בעיות המגזר הרוסי לא נפתרו"

היום נערכה הפגישה הראשונה הרחבה של נתניהו עם 25 פעילים של מטה השטח הרוסי של הליכוד • לפי הודעה שהוציא מטה הליכוד, הפעילים שהוזמנו היום למפגש עבדו בעבר עם מפלגת ישראל ביתנו • נתניהו: "ליברמן לא עשה כלום. הוא רק ידע לתת סיסמאות"

היום (ב') נערכה הפגישה הראשונה הרחבה של נתניהו עם 25 פעילים של מטה השטח הרוסי של הליכוד. לפי הודעה שהוציא מטה הליכוד, הפעילים שהוזמנו היום למפגש עם ראש הממשלה נתניהו, עבדו בעבר עם מפלגת ישראל ביתנו.

בפגישה השתתפו גם השר זאב אלקין, ראש עירית נצרת עילית (נוף הגליל) רונן פלוט מי שהיה מנכ"ל הכנסת עד לפני כשנתיים והיה חבר ליכוד (וֹלא ישראל ביתנו), ואריאל בולשטיין יועץ רה"מ למגזר הרוסי. לפי הודעת הליכוד, מתקיימים מגעים מול נציגים נוספים שיעברו לליכוד בקרוב.

בתמונות שנשלחו מטעם הליכוד צוינו ארבעה אנשים אשר היו פעילי ישראל ביתנו בעבר: מקסים בביצקי, סגן ראש עירית ראשון לציון; איליה לוין, פעיל ישראל ביתנו לשעבר מסניף תל-אביב; יוליה שטריים, סגנית ראש עיריית חיפה לשעבר מטעם ישראל ביתנו, ואיגור גורביץ', חבר מועצת נשר. חלקם היו כבר חברים בליכוד בעבר, עברו לישראל ביתנו ושבו היום לליכוד.

נתניהו אמר לנוכחים: "תודה לכם על התמיכה. כשנעשיתי ראש ממשלה לקחתי מנכ"ל לליכוד מיוצאי ברית המועצות לשעבר". נתניהו התכוון כמובן ליריבו הגדול כיום, ח"כ אביגדור ליברמן אשר אותו מאשים נתניהו באי הקמת הממשלה ה-35.

עוד סיפר נתניהו ש"כשהקמתי ממשלה הבאתי את נתן ויולי לשרים. לימים תמכתי ביו"ר כנסת מהמגזר. אלקין הוא יוצא בריה"מ. זה לא מקרי ולא פוליטי, זה מתוך השקפה לאומית עמוקה שיש לי שחשבתי לקדם את המגזר דרך הליכוד".

נתניהו התייחס לנושא פנסיות העולים, עניין שהיה בטיפולו של ליברמן בשנים האחרונות, אך למרות הבטחות קואליציונית, לרבות בהסכמות בין ישראל ביתנו לליכוד, לא הגיע לידי פתרון.

לדברי נתניהו "יש צרכים, יש פנסיות שצריך לדאוג להן, יש בעיות שצריך לפתור. הבעיות הללו לא יפתרו בדרך של מפלגה סקטוריאלית. במשך שנים העברנו את האחריות לטיפול בבעיות הציבור הרוסי לליברמן. ליברמן לא עשה כלום. אני מכה על חטא - משום שהבעיות של המגזר לא נפתרו. הוא רק ידע לתת סיסמאות. תגידו לי דבר אחד שליברמן עשה?" אמר נתניהו "אני רוצה אתכם בליכוד. רק בליכוד אפשר להשפיע על המדינה ולהביא הישגים".

נתניהו התחייב בפני הנוכחים "אני אני מחויב ואני אעשה - דיור ציבורי, פנסיות ועוד, אצל ליברמן מילה זה רק מילה ואפס מעשים".

השר אלקין שהשתתף במפגש אמר: "יש פה אפשרות לבנות קבוצה גדולה וחזקה שתתמוך בנו בבחירות ותשפיע בתוך הליכוד. אנחנו בעידן חדש. אין יותר מפלגות מגזריות. הדרך לשנות את ישראל היא לפעול בתוך מפלגת השלטון כחלק אינטגרלי".

בישראל ביתנו הגיבו: "אנו מקווים שנתניהו, שהוא ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות, ימלא קודם כל את תפקידיו הרבים וישקיע בביטחון המדינה, בתושבי הדרום ובצמצום הגרעון, את הזמן והמאמצים שהוא משקיע במתקפות והשמצות כנגד ישראל ביתנו. טוב שנתניהו נזכר בקיומם של העולים מחבר העמים שלושה חודשים לפני הבחירות ומציף את פליטי ״שראל ביתנו בהצעות תעסוקה מגוונות. נתניהו משדר פאניקה כי הוא מבין שהגורם היחידי שימנע ממנו להקים ממשלת הלכה זאת רק ישראל ביתנו".