ערב של חרטות לשר החינוך: התנצל על אמירת "השואה השנייה"

שר החינוך רפי פרץ הוציא הערב מכתב חרטה נוסף, הפעם ליו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, בו הוא מתנצל על הגדרת נישואי יהודים בארה"ב לבני דתות אחרות כ"שואה שנייה"

הרב רפי פרץ / צילום: פול, רויטרס
הרב רפי פרץ / צילום: פול, רויטרס

אחרי מכתב ההסתייגות מנושא טיפולי ההמרה, מוציא הערב (ג') שר החינוך רפי פרץ מכתב חרטה שני, אותו הוא ממען ליו"ר הסוכנות יצחק הרצוג והפעם הוא בנושא הגדרת נישואי יהודים בארה"ב לבני דתות אחרות כ"שואה שנייה".

במכתבו להרצוג כותב פרץ, "לפני מספר ימים הודלפו דברים שאמרתי בישיבת הממשלה שהתקיימה לפני שבועיים ועסקה ביהדות התפוצות. בדבריי תיארתי עד כמה אני חרד לעתיד העם היהודי במיוחד לאור תופעת ההתבוללות הגוברת בקרב יהדות התפוצות, דבר המדיר שינה מעיניי. מתוך חרדה עמוקה לגורל העם היהודי השתמשתי במילה "שואה", ביטוי שבא לבטא את עומק הכאב וייתכן ולא היה במקומו. כמובן שלא התכוונתי לפגוע במי מיהודי התפוצות."

הרצוג היה זה שיזם את הפניה לפרץ. בעקבות הדלפת דבריו של שר החינוך בישיבת הממשלה לפני כשבועיים שעסקה בנושא התפוצות ולאחר מחאה רמה שהושמעה בקרב קהיליות יהודיות בארה"ב, פנה אליו הרצוג ואמר לו כי עליו לנסח הבהרה לדבריו "כדי למנוע קרע מיותר נוסף בעם ישראל".

הרצוג דאג לתרגם את המכתב לאנגלית ולהעביר אותו להנהגות הקהיליות היהודיות בצפון אמריקה.