מחריפים את המאבק: עובדי משרד החוץ מונעים משטייניץ להגיע לכנס אנרגיה בינלאומי במצרים בשבוע הבא

בכנס משתתפים שרי האנרגיה של ירדן, יוון, קפריסין, איטליה והרשות הפלסטינית, והוא מיועד לשיפור יחסי הסחר בתחום הגז בין המדינות • יו"ר הועד, אלי יפרח: "אלה הם צעדים שננקטים בצער רב. אם למשרד האוצר היה אכפת מן הכלכלה הישראלית, הם היו לפחות מגיבים לנו" • גם נסיעה מתוכננת של ראש הממשלה לטוקיו מעוכבת בשלב זה

יובל שטייניץ / צילום: כדיה לוי
יובל שטייניץ / צילום: כדיה לוי

השתתפות שר האנרגיה הישראלי, יובל שטייניץ בכנס אנרגיה איזורי במצרים ביום רביעי בשבוע הבא - מוטלת בספק וזאת עקב עיצומי עובדי משרד החוץ.

הכנס, Eastern Mediterranean Gas Forum, בהובלת שר האנרגיה של ארה"ב, ריק פרי ושרי אנרגיה של ירדן, יוון, קפריסין, איטליה והרשות הפלסטינית מיועד לטפל בביקוש והיצע בשוק האנרגיה במזרח התיכון ולשפר את יחסי הסחר בתחום הגז בין המדינות המשתתפות. שר האנרגיה ריק פרי אמור לעצור בישראל לפני הגעתו למצרים ולקיים בירושלים פגישות מדיניות.

הכינוס במצרים מגיע בימי מתיחות בין ארה"ב לאיראן, עם שובה של איראן לפעילות העשרת אורניום וכאשר ארה"ב וישראל מעוניינות להראות את הציר הסוני המתון כמשתף פעולה - כלכלית, מדינית ואנרגטית.

אולם מזה כמה שבועות, מנהלים עובדי משרד החוץ מאבק מול משרד האוצר באמצעות עיצומים. יושבי ראש ועדי העובדים של משרד החוץ, דנה בנבישתי (הועד המדיני) ואלי יפרח (ועד העובדים), אמרו היום ל"גלובס" שהנחו את השגרירות בקהיר שלא לטפל בסידורי הביקור. מדובר בעצירת הטיפול בנושא אבטחת הביקור וכן ליווי מקצועי למפגשי שיתופי הפעולה האיזוריים.

בנוסף, גם הנסיעה המתוכננת של ראש הממשלה לטוקיו בסוף חודש יולי מעוכבת בשלב הזה, וגם נסיעה של שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, לבודפשט בסוף חודש יולי.

לשאלת "גלובס" האם התנהלות הועד לא מהווה פגיעה קשה בכלכלה הישראלית ובשיתוף הפעולה האיזורי בנושא אנרגיה, השיב לנו יו"ר הועד אלי יפרח "אלה הם צעדים שננקטים בצער רב. אם למשרד האוצר היה אכפת מן הכלכלה הישראלית, הם היו לפחות מגיבים לנו. לצערנו, הם לא מתייחסים אלינו וגם לא לדרישות של השותפים שלנו לעיצומים במשרדי הכלכלה, הבטחון ובטחון הפנים". סלע המחלוקת התקציבית נוגע בהחלטת האוצר לשנות את נוהלי העבודה בנוגע לדמי ייצוג של כ-700 שליחי מדינה, באופן שפוגע בהכנסתם באופן ישיר.

שגריר ישראל במצרים, דוד גוברין אמור היה לסיים את שליחותו ולשוב לישראל, אך מאחר והממשלה לא מצביעה לאישרור מינויה של השגרירה אמירה אורון (שנבחרה כבר על ידי משרד החוץ, ואושרה בדרגים הפנימיים), גוברין נמצא עדיין בקהיר.