בשורות טובות לטסים: חברות תעופה אירופאיות יפצו גם בעיכוב בטיסות קונקשן

מדובר בהרחבה של התקנות הקיימות הקובעות פיצוי בטווח של עיכוב מ-3 שעות בלבד (לעומת 8 שעות בחוק הישראלי) • הפיצוי שקובע החוק הוא עד 700 דולר, כאשר מדובר על טיסת המשך שהוזמנה באותה הזמנה - גם כאשר מדובר בחברת תעופה אחרת

בשורות טובות לטסים בטיסות קונקשן דרך אירופה: במקרה של עיכוב חברות התעופה האירופאיות מחויבות מעתה לפצות את הנוסעים גם בטיסות קונקשן.

מדובר בהרחבה של התקנות הקיימות הקובעות פיצוי בטווח של עיכוב מ-3 שעות בלבד (לעומת 8 שעות בחוק הישראלי). החוק באירופה מחייב את חברות התעופה האירופאיות ואת החברות הזרות שממריאות מאירופה (כולל חברות התעופה הישראליות וכולל חברות התעופה האמריקאיות) - שלא ממש אוהבות לשלם פיצויים בתנאים הנוקשים הללו.

הפיצוי שקובע החוק הוא עד 700 דולר כאשר מדובר על טיסת המשך שהוזמנה באותה הזמנה (גם כאשר מדובר בחברת תעופה אחרת שעמה ממשיכים בטיסת המשך ליעד). מדובר בשינוי מבורך עבור הצרכנים שיותר ויותר טסים בטיסות קונקשן ליעדים רבים בעולם.

התשלום נקבע בהתאם למרחק הטיסה, והוא מתחיל בפיצוי של 290 דולר לנוסע לטיסה, והוא מטפס ל-700 דולר פיצוי כאשר הנוסע נוחת שלוש שעות מאוחר מהשעה שקבועה לו בלו"ז המקורי.

החוק הזה מצטרף לחוק הקיים באירופה (חוק 261 שחוקק ב-2014) שקובע פיצוי בעיכוב של שלוש שעות ויותר בטיסה בהתאם למרחק הטיסה: הפיצוי נע בין 250 אירו לעיכוב בטיסה של עד 1,500 ק"מ, פיצוי של 400 אירו בטיסה שמרחקה 1,500-3,500 ק"מ ופיצוי של 600 אירו לטיסה שעוכבה והמרחק שלה הוא גדול מ-3,500 ק"מ.